Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAybakan, Mehmet
dc.date.accessioned2023-05-10T13:27:05Z
dc.date.available2023-05-10T13:27:05Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4587
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. AYDIN PEKEL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Spor Yönetimi Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractGerçekleştirilen bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki değerleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Çalışmanın diğer bir amacı ise öğretmenlerin bazı demografik özellikleri ile mesleki değerleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki farklılıkların karşılaştırılmasıdır. Araştırma; nicel araştırma modeline göre tasarlamış olup, mevcut durumu ortaya çıkartmayı amaçlayan betimsel ve ilişkisel taramaya yönelik bir yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde kamu ve özel sektörde öğretmenlik yapan beden eğitimi öğretmeleri, örneklemini ise kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen (n=190) gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılara kişisel bilgi formu, mesleki değer ölçeği ve yaşam boyu öğrenme ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programına aktarılarak, analiz olarak Bağımsız örneklem T testi ve Oneway ANOVA analizi uygulanmıştır. Gruplararası farkın belirlenmesi için ise Post-hoc analizi LSD testinden yararlanılmıştır. İlişki düzeylerini belirlemek için Pearson Korelasyon Analizi, tercih edilmiştir. İstatistiksel olarak p<0,05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Sonuç olarak araştırmaya katılın beden eğitimi öğretmelerinin mesleki değer düzeyleri ve yaşam doyumlarının iyi seviyede olduğu belirlenmiştir. Kadın ve erkek beden eğitimi öğretmelerinin mesleki değer ve yaşam boyu öğrenme düzeyinin benzer özellikler gösterdiği belirlenmiştir. Eğitim değişkeninin mesleki değer ve yaşam boyu öğrenme düzeyinde belirleyici bir değişken olmadığı anlaşılmaktadır. 1-5 yıl mesleki tecrübeye sahip öğretmenlerin mesleki etik düzeylerinin daha iyi olduğu mesleki tecrübeye göre mesleki etik düzeyinde farklılık olduğu belirlenmiştir. Mesleki değer toplam skorunda ise 6-10 yıl mesleki tecrübeye sahip öğretmenler yönünde anlamlı farklılık gösterdiği görülmektedir. Yaşam boyu öğrenme eğitimle bütünleşme boyutunda mesleki tecrübeye göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin mezun oldukları bölümlere göre mesleki değer ve yaşam boyu öğrenme düzeylerinin benzer özellik gösterdiği anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the relationship between the professional values of physical education teachers and their lifelong learning tendencies. Another aim of the study is to compare the differences between some demographic characteristics of teachers, their professional values and lifelong learning tendencies. Research; It was designed according to the quantitative research model, and a method for descriptive and relational scanning, which aims to reveal the current situation, was preferred. The universe of the research consists of physical education teachers who teach in the public and private sectors in Istanbul, and the sample consists of voluntary participants (n=190) determined by the convenience sampling method. Personal information form, professional value scale and lifelong learning scale were applied to the participants. The obtained data were transferred to the SPSS program, and Independent sample T test and Oneway ANOVA analysis were applied as analysis.Post-hoc analysis LSD test was used to determine the difference between groups. Pearson Correlation Analysis was preferred to determine the correlation levels. Statistically, p<0.05 was considered statistically significant. As a result, it has been determined that the professional value levels and life satisfaction of physical education teachers who participate in the research are at a good level. It has been determined that the professional value and lifelong learning level of male and female physical education teachers have similar characteristics. It is understood that the education variable is not a determining variable in the level of professional value and lifelong learning. It has been determined that there is a difference in the professional ethics level of the teachers with 1-5 years of professional experience compared to the professional experience, where the professional ethics levels are better. It is seen that there is a significant difference in the professional value total score for teachers with 6-10 years of professional experience. It has been determined that lifelong learning differs according to professional experience in the dimension of integration with education. It was determined that the professional values and lifelong learning levels of physical education teachers did not differ significantly according to the departments they graduated from.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectMesleki Değeren_US
dc.subjectYaşam Boyu Öğrenmeen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectProfessional Valueen_US
dc.subjectLifelong Learningen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin mesleki değerleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of physical education teachers' professional values ​​and lifelong learning tendenciesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess