Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçak, Nevin
dc.date.accessioned2023-05-08T13:21:20Z
dc.date.available2023-05-08T13:21:20Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4582
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. AYDIN PEKEL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Spor Yönetimi Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu çalışma; spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ile kariyer gelecekleri arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik kariyer yapma durumu, genel ağırlıklı not ortalaması gibi tanımlayıcı özelliklerine göre öz yönetimli öğrenme becerilerinin ve kariyer gelecekleri algılarının farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Bu kapsamda spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerileri ile kariyer gelecek algıları arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla araştırma ilişkisel tarama modeli ve seçilmiş değişkenler ile öz-yönetimli öğrenme becerileri ve kariyer gelecek algıları arasındaki farklılığın tespit edilmesi için nedensel karşılaştırma modelinde kurgulanmıştır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Marmara Bölgesinde yer alan Üniversitelerin Spor Bilimleri Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Spor Yöneticiliği bölümü öğrencileri, Örneklemini ise Kolayda Örnekleme Yöntemiyle belirlenen İstanbul Gelişim Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi Spor Yöneticiliği bölümünde eğitim gören gönüllü 351 katılımcı oluşturmuştur. Araştırmada veriler kişisel bilgi formu, Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği ve Kariyer Geleceği Ölçeği (KARGEL) ile toplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Katılımcıların tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, öz yönetimli öğrenme becerileri ve kariyer gelecek algılarının belirlenmesinde medyan (25.-75.persentil), ortalama ve standart sapma istatistiklerinden yararlanılmıştır. Normal dağılıma uygunluk testi Kolmogorow-Smirnov testi uygulanmıştır. Öğrencilerin öz yönetimli öğrenme becerileri ve kariyer gelecek algıları arasındaki ilişkiler Spearman Korelasyon analizi ile incelenmiştir. Elde edilen verilere yapılacak normallik testleri sonuçlarına göre Mann-Whitney ve Kruskal Wallis ve Dunn çoklu karşılaştırma Testleri uygulanmıştır. İstatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin yüksek düzeyde öz yönetimli öğrenme becerilerine sahip oldukları ve yüksek düzeyde kariyer geleceği algısına sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin öz yönetimli öğrenme becerileri ile kariyer geleceği algılarını belirleyen tüm boyutlar arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin öz yönetimli öğrenme becerilerinin cinsiyetlerine, yaşlarına, genel not ortalamalarına ve akademik kariyer yapma düşüncelerine göre farklılık gösterirken, sınıflarına göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğrencilerin kariyer geleceği algılarının sınıflarına ve akademik kariyer yapma düşüncesine göre farklılık göstermediği, cinsiyetlerine, yaşlarına, genel not ortalamalarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the relationships between the self-directed learning skills of sports management department students and their career futures. In addition, it was also examined whether the self-directed learning skills and career future perceptions of the students differed according to their descriptive characteristics such as age, gender, grade level, academic career status, and overall grade point average. Quantitative research method was used in the study. In this context, in order to examine the relationships between students' self-directed learning skills and career future perceptions of the sports management department. the research was designed in a relational survey model and a causal comparison model to determine the difference between selected variables and self-directed learning skills and career future perceptions. The population of the research is students of Faculty of Sports Sciences and School of Physical Education and Sports, Department of Sports Management, located in the Marmara Region in the 2021-2022 academic year, the sample is determined by convenience sampling method, Istanbul Gelisim University, Kocaeli University, Sakarya University Sports It consisted of 351 volunteer participants who were trained in the management department. In the study, data were collected with a personal information form, Self-Managed Learning Skills Scale and Career Future Scale (KARGEL). The obtained data were analyzed by means of SPSS 22.0 statistical program in computer environment. Frequency and percentage statistics were used to determine the descriptive characteristics of the participants, and median (25th-75th percentile), mean and standard deviation statistics were used to determine their self-directed learning skills and career future perceptions. The test of conformity to the normal distribution Kolmogorow-Smirnov test was applied. The relationships between students' self-directed learning skills and career future perceptions were examined by Spearman Correlation analysis. Mann-Whitney and Kruskal Wallis Tests were applied according to the results of the normality tests to be performed on the obtained data. The level of significance in statistical procedures was accepted as 0.05. As a result of the research; It has been determined that students have a high level of self-directed learning skills and have a high level of career future perception. It has been determined that there are positive and significant relationships between students' self-directed learning skills and all dimensions that determine their career future perceptions. It was determined that while the self-directed learning skills of the students differed according to their gender, age, grade point average and their thoughts on making an academic career, they did not differ according to their classes. It has been determined that the career future perceptions of the students do not differ according to their classes and the idea of making an academic career, but differ according to their gender, age and general grade point averages.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖz Yönetimli Öğrenmeen_US
dc.subjectKariyeren_US
dc.subjectKariyer Geleceği Algısıen_US
dc.subjectSpor Yöneticiliği Öğrencilerien_US
dc.subjectSelf-Directed Learningen_US
dc.subjectCareeren_US
dc.subjectPerception of Career Futureen_US
dc.subjectSports Management Studentsen_US
dc.titleSpor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ile kariyer geleceği algıları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between self-managed learning skills and perceptions of the career future of sports management department studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess