Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUslu, Miraç Ömer
dc.date.accessioned2023-04-26T08:12:01Z
dc.date.available2023-04-26T08:12:01Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4515
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. GÜNER EKENCİ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Spor Yönetimi Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractİnsanlar hızlı sosyal değişimlere ayak uydurmakta zorlanmaktadır. Sosyal yaşamda ilişkilerin çeşitliliği ve içeriğinin fazla olması, insanlarla olan etkileşimi yüzeyselleştirmektedir. Üniversite eğitimi dönemine karşılık gelen bu gelişim dönemi öğrenciler açısından da kritik bir öneme sahiptir. Bu bakımdan araştırmada beden eğitimi ve spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin ve bu fakülteden mezun olan bireylerin problem çözme becerileri, karar verme stilleri ve öfke tarzlarının ortaya çıkarılmasının, öğrencilerin tanınması ve gelişimlerine destek olunması bakımından önemlidir. Araştırmada spor yönetiminde öğrenimlerini görmekte olan öğrencilerin ve mezun bireylerin sorunları çözme kabiliyetleri, kararlarını vermede tarzları ve öfke stilleri puanları arasındaki ilişkilerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada betimsel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise rastgele örnekleme yöntemiyle belirlenen 151'i öğrenci, 249'u mezun olmak üzere toplamda 400 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak demografik özelliklerin yer aldığı kişisel bilgi formu ile Problem Çözme Envanteri, Melbourne Karar Verme Envanteri II ve Çok Boyutlu Öfke Ölçeği (Öfke ile ilgili Davranışlar Alt Boyutu) uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 25,0 veri analiz programı kullanılmıştır. Karşılaştırmalarda Kruskal Wallis-H Testi ve Mann Whitney U Testi, ilişkisel analizde ise Spearman Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenci ve mezun bireylerin Melbourne Karar Verme Envanteri, Problem Çözme Envanter ve Saldırganlık (ÇBÖÖ) puanlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılığın yer almadığı görülmüştür. Öğrenci olan bireyler ile mezun bireylerin benzer karar verme ve saldırganlık düzeyi ile problem çözme kabiliyetine sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractPeople find it difficult to keep up with rapid social changes. The diversity and content of relationships in social life makes the interaction with people superficial. This development period, which corresponds to the university education period, is also of critical importance for students. In this respect, it is important to reveal the problem solving skills, decision-making styles and anger styles of students who are studying or graduating from the faculty of physical education and sports sciences in terms of recognizing students and supporting their development. For this reason, revealing the problem solving skills, decision-making styles and anger styles of the students who graduated from the faculties of physical education and sports sciences were effective in conducting this study. In the research, it is aimed to reveal the relationships between the ability of students and graduates studying in sports management to solve problems, their decision-making styles and anger styles scores. For this purpose, the relational survey model, one of the descriptive research models, was used in the research. The sample of the study, on the other hand, consists of a total of 400 participants, 151 students and 249 graduates, determined by random sampling method. Personal information form including demographic characteristics, Problem Solving Inventory, Melbourne Decision Making Inventory II and Multidimensional Anger Scale (Behaviors Related to Anger) were applied as data collection tools in the study. SPSS 25.0 data analysis program was used in the analysis of the research data. Kruskal Wallis-H Test and Mann Whitney U Test were used in comparisons, and Spearman Correlation analysis was used in relational analysis. As a result of the research, it was seen that there was no statistically significant difference in the Melbourne Decision-Making Inventory, Problem Solving Inventory and Aggression (MCS) scores of students and graduates. It has been concluded that students and graduates have similar decision-making and aggression levels and problem-solving abilities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSpor yönetimien_US
dc.subjectproblem çözmeen_US
dc.subjectkarar vermeen_US
dc.subjectöfke davranışıen_US
dc.subjectSports managementen_US
dc.subjectproblem solvingen_US
dc.subjectdecision makingen_US
dc.subjectanger behavioren_US
dc.titleSpor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören ve mezun olan bireylerin öfke tarzları ile problem çözme becerilerinin karar verme stillerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of anger styles and problem solving skills on decision-making styles of individuals studying and graduated from the department of sports managementen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess