Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöse, Berra
dc.date.accessioned2023-04-18T04:52:43Z
dc.date.available2023-04-18T04:52:43Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4476
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜJEN İLNEM Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychology Dizin: Bağlama kuramı = Binding theory ; Kaygı düzeyi = Anxiety level ; Üniversite öğrencileri = University studentsen_US
dc.description.abstractGİRİŞ: Ebeveyn ve çocuk arasındaki bağlanma, doğum ile başlayarak ömür boyu devam eden bir süreçtir. Bireyin ebeveynine güvenli bağlanması, benlik algısı ve diğer bireylere karşı algısını olumlu yönde etkileyerek daha sağlıklı ilişkiler geliştirmesini sağlamaktadır. Güvensiz bağlanma ise, bireyin benlik algısını ve diğer bireylere karşı olan algısını olumsuz etkileyerek anksiyete yaşama olasılıklarını da arttırdığı gözlemlenmektedir. AMAÇ: Bu çalışmada Üniversite Öğrencilerinde Anksiyete Düzeyleri ile Bağlanma Stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. GEREÇ VE YÖNTEM: Araştırmanın örneklemi İstanbul ilinde bulunan 5 özel üniversitede okuyan 18–30 yaş aralığındaki 336 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada katılımcılara veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan, kişisel bilgi formu, ilişkiler ölçeği anketi ve Beck Anksiyete Ölçeği dağıtılmıştır. Ölçeklerden toplanan veriler ile bilgisayara sayısal girişler yapılmış olup istatistiksel analiz için SPSS programı kullanılmıştır. BULGULAR: İlişkiler ölçeği ve Beck Anksiyete ölçeğinden toplanan veriler kapsamında, bağlanma stilleri ile anksiyete düzeyleri arasında anlamlı bir korelasyon olduğu tespit edilmiştir. Buna göre, güvenli bağlanma ile anksiyete arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu bulunurken, Güvensiz bağlanma İle anksiyete arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Katılımcıların, bağlanma puanları ile cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, sosyoekonomik düzey, eğitim düzeyi ve babanın çalışıyor olma, değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Buna ek olarak, katılımcıların, anksiyete düzeyleri ile cinsiyet, yaş, eğitim düzeyine göre farklılaştığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractINTRODUCTION: The attachment between parent and child is a lifelong process that begins with birth. Secure attachment of an individual to their parents enables them to develop healthier relationships by positively affecting their selfperception and perception towards other individuals. Insecure attachment, on the other hand, is observed to increase the possibility of experiencing anxiety by negatively affecting the self-perception of the individual and his / her perception towards other individuals. PURPOSE: In this study, it was aimed to examine the relationship between Anxiety Levels and Attachment Styles in University Students. MATERIALS & METHOD: The sample of the study consists of 336 students between the ages of 18 and 30 studying at 5 private universities in Istanbul. In the study, a personal information form, a relationship scale questionnaire and a beck anxiety scale prepared by the researchers were distributed to the participants in order to collect data. With the data collected from the scales, digital entries were made to the computer and the SPSS program was used for statistical analysis. RESULTS: Within the scope of data collected from the Relationships Scale and Beck Anxiety Scale, a significant correlation was found between attachment styles and anxiety levels. Accordingly, a negative relationship was found between secure attachment and anxiety, while a positive relationship was found between insecure attachment and anxiety. It is observed that there is a significant relationship between the attachment scores of the participants and the variables of gender, age, number of siblings, socioeconomic level, education level and the father's working status. In addition, it was found that the participants differed according to their anxiety levels, gender, age, and education level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectBağlanma Stillerien_US
dc.subjectAnksiyeteen_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectAttachment Stylesen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde anksiyete düzeyleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relationship between attachment styles and anxiety levels detected with anxiety scale in studenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess