Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaqral Sadoon, Rusul
dc.date.accessioned2023-04-17T09:36:28Z
dc.date.available2023-04-17T09:36:28Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4469
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ YASİN GENÇ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychology Dizin: Kişisel iletişim = Personal communication ; Sosyal iletişim = Social communication ; Sosyal iletişim ölçeği = Social communication questionnaire ; Sosyal medya = Social media ; Üniversite öğrencileri = University students ; İletişim becerisi = Communication skillen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversitesi öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı ile iletişim becerileri arasındaki yordayıcı ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma tekniklerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, 18 ilde, 38 üniversitede öğrenim gören 152 öğrenciden oluşmaktadır. (Not: Araştırmaya katılan 3 öğrenci okuduğu ili, 3 öğrenci okuduğu üniversiteyi, 9 öğrenci okuduğu bölümü/programı söylememiştir.) Öğrencilerin sosyal medya bağımlılığını belirlemek için 'Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği' ve iletişim becerilerini belirlemek için 'İletişim Becerileri Ölçeği' ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler için, SPSS programı aracılığı ile, betimsel analizler, Pearson korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sosyal medya bağımlılığı ve iletişim becerileri arasında ters yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the predictive relationship between social media addiction and communication skills of university students. Relational screening model from descriptive research techniques was used in the research. The sample of the study consists of 152 students studying at 38 universities in 18 provinces. (Note: 3 students who participated in the research did not say the city they studied, 3 students did not say the university they studied and 9 students did not say the department / program they studied.) The 'Social Media Addiction Scale' was used to determine students' social media addiction and the 'Communication Skills Scale' scales were used to determine their communication skills. For the data obtained in the study, descriptive analysis, Pearson correlation analysis and simple linear regression analysis tests were applied through the SPSS program. As a result of the research, a significant inverse relationship was found between social media addiction and communication skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİletişim becerilerien_US
dc.subjectSosyal medya bağımlılığıen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectİletişim bozukluğuen_US
dc.subjectCommunication skillsen_US
dc.subjectSocial media addictionen_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectCommunication disorderen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relationship between communication skills of university students and social media addictionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess