dc.contributor.author | Emesowum, Nnamdi Stephen | |
dc.date.accessioned | 2023-04-17T08:03:12Z | |
dc.date.available | 2023-04-17T08:03:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/4467 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKER İNMEZ
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Ekonomi Finans Ana Bilim Dalı / Ekonomi ve Finans Bilim Dalı
Konu: Ekonomi = Economics | en_US |
dc.description.abstract | Kamu otoritesinin güvenlik ve meşruiyetini en az düzenleyen bir kenarın, hem sabit sermayede hem de teoride ticari alışverişler ve girişimler yapması beklendiğinden, siyasi istikrar ve ekonomik yürütme arasındaki bağlantının genel olarak açık olmasına rağmen; ekonomilerin makul ve yetkin bir şekilde çalışması için insanların bir güvenlik duygusuna ve dayanacak sosyal bağlılık duygusuna sahip olmaları için hayati önem taşıdığından; uzun bir süre bu ilişki olduğu gibi alındı ve hem varsayımsal hem de deneysel düzeyde bir değişkenin fark üzerindeki potansiyel etkilerinin değerlendirilmesi araştırılmadı. Bundan böyle, 80'lerin son döneminden bugüne kadar siyasi istikrarsızlık sahnelerinin ekonomik kalkınma üzerindeki etkilerini nicelleştirmeye yönelik ilginin yeniden ortaya çıktığı görülmektedir. Bu sergiden elde edilen sonuçlar, 2008 yılında ortaya çıkan finansal krizin söz konusu ülkelerin siyasi güçleri üzerindeki makul etkileri ve aynı zamanda bu siyasi kırılganlık artışlarının yaratacağı etkiler dikkate alınarak mevcut koşullardan bahsedilmesi önerilmektedir. iyileşme ve müteakip finansal gelişme. 61 yaratılmış ve sanayileşmemiş ülke örneğiyle, 1996-2020 dönemi için, siyasi sağlamlık ve finansal gelişme arasındaki bağlantının, özellikle kişi başına ücretlerdeki değişiklikler ve siyasi istikrar ve barışçıllık söz konusu olduğunda olumlu ve kritik olduğu keşfedildi. seviyeleri fark edilir. Ayrıca, benzer bir zaman dilimi için sadece daha yüksek gelişme seviyelerine sahip ulusların genel olarak daha istikrarlı olacağı da aynı şekilde onaylanmıştır. Bu doğrultuda, finansal gelişmeyi (veya istikrarı) desteklemek için yaklaşım konfigürasyonunda faktörlerin içselliği göz önüne alındığında, tıpkı hiçbir dostane güvenlik stratejisi konfigürasyonunun olmaması gerektiği gibi, bir hedefi kaybederek diğerini destekleyen bir uzlaşma olamayacağı iddia edilmektedir. parasal iyileşme ve kalkınma bileşenlerinden vazgeçilerek yapılmıştır. Ayrıca, aynı şekilde, parasal düzenleme konfigürasyonunun açık olması şartının, Devlet temellerini güçlendirme ihtiyacına dayandığı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Despite the fact that the connection between political stability and economic execution is generally clear since an edge of least regulating security and legitimacy of the public authority is expected to make business exchanges and ventures both in fixed capital and in theory, from one perspective; as is vital for economies to work reasonably and proficiently for people to have a sense of security and social attachment to endure, then again; for a long time this relationship was taken as given and both at the hypothetical and experimental level the assessment of the potential impacts of one variable on the difference was not explored. Henceforth, since the last part of the 80's to date a reappearance of the interest to quantify the effects of political instability scenes on economic development is noticed. The outcomes got in this exposition it is proposed to talk about the current conditions by taking the reasonable impacts of the financial crisis that buildout in 2008 on the political strength of the countries in question and, simultaneously, the impacts that these political flimsiness increments would have in the recuperation and the subsequent financial development. With an example of 61 created and non-industrial nations it is discovered that, for the 1996-2020 time period, the connection between political soundness and financial development is positive and critical, particularly when changes in per capita pay and the political steadiness and peacefulness levels are noticed. Moreover, it is likewise affirmed that for a similar time span just nations with higher improvement levels will in general be steadier. Along these lines, it is contended that given the factors endogeneity, in the approach configuration to support financial development (or steadiness) there can't be a compromise that favors one goal by forfeiting the other, just as no friendly security strategy configuration should be made by forfeiting monetary recuperation and development components. Moreover, it is likewise viewed as that the requirement for the monetary arrangement configuration to be unequivocal rests in the need to reinforce the State foundations. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Politik istikrar | en_US |
dc.subject | Ekonomik Büyüme | en_US |
dc.subject | ARDL Modeli | en_US |
dc.subject | Political Stability | en_US |
dc.subject | Economic Growth | en_US |
dc.subject | ARDL Model | en_US |
dc.title | Impacts of political stability on economic growth of Nigeria | en_US |
dc.title.alternative | Siyasi istikrarın Nijerya'nın ekonomik büyümesi üzerindeki etkileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |