Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırnap, Barış
dc.date.accessioned2023-04-13T08:25:07Z
dc.date.available2023-04-13T08:25:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4432
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. MUSTAFA KAYHAN BAHALI Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada; geç ergenlik dönemindeki bireylerde akıllı telefon ve sosyal medya kullanımının cinsiyet rolleri ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada iki ya da daha fazla değişkenin aralarındaki ilişkinin belirlenmesine dayanan ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; İstanbul'da yaşayan geç ergenler oluştururken araştırma örneklemini; 18-22 yaş aralığında olup İstanbul'da yaşayan 383 geç ergen oluşturmuştur. Araştırmaya dahil olma kriterleri arasında; 18-22 yaş aralığında olmak, Bilgilendirilmiş Onam Formu'nu doldurmak ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak belirlenmiştir. Araştırma verileri; "Kişisel Bilgi Formu, Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu, Bem Cinsiyet Rolü Envanterinin Kadınlık ve Erkeklik Ölçeği" aracılığıyla toplanmıştır. Tüm istatistiksel analizler SPSS 25.0 programı ile yapılarak yorumlanmıştır. Bulgular: Araştırmada bulgularında; ölçekler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Akıllı telefon bağımlılığı ile sosyal medya bağımlılığı arasında pozitif yönlü yüksek düzeyde ilişki tespit edilmiştir. Geç ergenlerin; akıllı telefon bağımlılık düzeyi ile cinsiyet ve yaş grupları arasında, sosyal medya bağımlılık düzeyi ile cinsiyet arasında ilişki olmadığı tespit edilirken, sosyal medya bağımlılık düzeyi ile yaş arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Akıllı telefon ve sosyal medya platformları davranışsal bağımlılıkla ilişkili iki önemli araç olup aşırı kullanımları geç ergenlikte cinsiyet rollerine göre değişebilmektedir. Dolayısıyla bu araçların kontrollü ve sağlıklı kullanımına yönelik geliştirilecek psiko-eğitim dahil her türlü müdahale programı, çocuk ve ergenlerin beden ve ruh sağlığını koruyucu önlemler içerisinde yer almasının doğru olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractAim: In this study; to examine the relationship between smartphone and social media use and gender roles in individuals in late adolescence. Method: Relational screening method, which is based on the determination of the relationship between two or more variables, was used in the study. The universe of the research; when forming the late adolescents living in Istanbul, the research sample; it consisted of late adolescents between the ages of 18-22 and living in Istanbul. Among the criteria for inclusion in the research; it was determined to be between the ages of 18-22, to fill the Informed Consent Form and to participate in the study voluntarily. Research data; it was collected through "Personal Information Form, Smartphone Addiction Scale-Short Form, Social Media Addiction Scale-Adult Form, Femininity and Masculinity Scale of Bem Gender Role Inventory". All statistical analyses were made with SPSS 25.0 program and interpreted. Results: In the findings of the study; a statistically significant relationship was found between the scales. A high level of positive correlation was found between smartphone addiction and social media addiction. Of late adolescents; While it was determined that there was no relationship between the level of smartphone addiction and gender and age groups, and between the level of social media addiction and gender, there was a relationship between the level of social media addiction and age. Conclusion: Smartphone and social media platforms are two important tools associated with behavioural addiction, and their excessive use may vary according to gender roles in late adolescence. Therefore, it is thought that it would be correct to include all kinds of intervention programs, including psycho-education, to be developed for the controlled and healthy use of these tools, within the measures to protect the physical and mental health of children and adolescents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAkıllı Telefonen_US
dc.subjectCinsiyet Rollerien_US
dc.subjectGeç Ergenliken_US
dc.subjectDavranışsal Bağımlılıken_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSmartphoneen_US
dc.subjectGender Rolesen_US
dc.subjectLate Adolescenceen_US
dc.subjectBehavioural Addictionen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.titleGeç ergenlerde akıllı telefon ve sosyal medya kullanımının cinsiyet rolleri ile ilişkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between smart phone and social media use and gender roles in late adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess