Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArtık, Erkut
dc.date.accessioned2023-04-11T09:11:05Z
dc.date.available2023-04-11T09:11:05Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4411
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. ADNAN DUYGUN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Havacılık Yönetimi Ana Bilim Dalı Konu: Sivil Havacılık = Civil Aviation ; İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractTeknolojinin hızla gelişmesi ile birlikte müşteri istekleri çok hızlı değişmiş ve ürünlerin ömrü kısalmaya başlamıştır. Küreselleşen dünya ile birlikte ticari sınırların ortadan kalkması, havayolu kargo taşımacılığının önem kazanmasını sağlamıştır. Havayolu kargo taşımacılığı günümüzde en hızlı taşıma yolu olarak tercih edilen taşıma sistemidir. Ancak yüksek maliyetler, fiyatların da yüksek olmasına neden olmaktadır. Bundan dolayı fiyatlandırma, işletmelerin planlama yaparken en çok dikkat etmesi gereken konulardan biridir. Fiyat üzerinden rekabet, her ne kadar işletmelerin girmek istemediği bir rekabet faktörü olsa da yaşanan rekabetin yoğunluğu nedeniyle, bu durum kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu durumla baş edebilmek adına işletmelerin, müşterilerin fiyat algısını sürekli ölçme ve değerlendirmelerinden fayda bulunmaktadır. Ayrıca dinamik bir piyasada ayakta kalmak isteyen havayolu kargo işletmeleri için her bir müşteri için çok büyük önem taşımaktadır. Havayolu kargo taşımacılığı yapan işletmeler için koşulsuz müşteri memnuniyeti sağlamak ve bu müşterileri sadık birer müşteri haline getirmek, sürdürülebilir başarının anahtarıdır. Buraya kadar anlatılanlara dayanarak, bu çalışmanın temel amacını; fiyat algılamasının müşteri sadakati üzerine etkisini araştırmak şeklinde ifade etmek mümkündür. Araştırmaya havayolu kargo taşımacılığını kullanan işletmeler dahil edilmiş ve bu doğrultuda, Marmara Bölgesi içerisinde faaliyet gösteren ve İstanbul'daki havalimanlarını kullanan 33 işletme ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmış ve toplanan verilerin analizi için SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırmada havayolu kargo fiyat algılamasının havayolu kargo müşteri sadakati üzerinde istatistiki olarak bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak konuyla ilgilenenlere önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractWith the rapid development of technology, customer requests have changed very quickly and the life of products has started to shorten. The disappearance of commercial borders along with the globalizing world has made airline cargo transportation important. Air cargo transportation is the preferred transportation system as the fastest transportation way today. However high costs also lead to high prices. Therefore, pricing is one of the issues that businesses should pay the most attention to when planning. Although competition over price is a competitive factor that businesses do not want to enter, this situation has become inevitable due to the intensity of the competition. In order to cope with this situation, it is beneficial for businesses to constantly measure and evaluate the price perception of customers. In addition, it is of great importance for every customer for airline cargo companies that want to stay afloat in a dynamic market. Providing unconditional customer satisfaction and turning these customers into loyal customers is the key to sustainable success for companies engaged in airline cargo transportation. Based on what has been described so far, it is possible to express the main purpose of this study in the form of investigating the effect of price perception on customer loyalty. The enterprises using airline cargo transportation were included in the research and in this direction, research was carried out with 33 enterprises operating in the Marmara Region and using airports in Istanbul. Questionnaire was used as the data collection method and SPSS program was used for the analysis of the collected data. In the study, it was concluded that airline cargo price perception does not have a statistically significant effect on airline cargo customer loyalty. Finally, suggestions have been made to those interested in the subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFiyat Algılamasıen_US
dc.subjectMüşteri Sadakatien_US
dc.subjectHavayolu Kargo Taşımacılığıen_US
dc.subjectPrice Perceptionen_US
dc.subjectCustomer Loyaltyen_US
dc.subjectAirline Cargo Transportationen_US
dc.titleFiyat algılamasının müşteri sadakatine etkisi: Havayolu kargo taşımacılığı üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe impact of price perception on customer loyalty: A research on airline cargo transportationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess