Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜstün, Orhun
dc.date.accessioned2023-04-10T10:20:32Z
dc.date.available2023-04-10T10:20:32Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4391
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ TANER ATASOY Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Sporda Psikososyal Alanlar Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractYapılan araştırmada üniversitelerin spor bilimleri girmek için hazırlanan öğrencilerin mesleki kariyer farkındalıkları ve gelecek kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim dönemine Üniversitelerin Spor bilimleri fakültelerine hazırlanan bireyler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Ankara ilinde Üniversitelerin Spor bilimleri fakültelerine hazırlanan 166 kadın ve 209 erkek olmak üzere toplam 375 bireyden oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS 25.0 programından yararlanılmıştır. İki grup arasındaki fark Mann Whitney U Testi ile ikiden fazla olan gruplarda ise Kruskal Wallis testi ile belirlenmiştir. Kruskal Wallis testinde farklılığın hangi grubun lehine olduğunu tespit etmek için ise Tukey Post Hoc testi kullanılmıştır. Mesleki kariyer farkındalığı ile umutsuzluk düzeyi arasındaki ilişkinin tespiti için de Spearman Korelasyon testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi ise p<0,05 olarak belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda mesleki kariyer farkındalık ölçeği; mesleki gelişim yatkınlığı boyutu ortalaması 23,04±3,53, mesleki hazır bulunma ortalaması 16,33±2,18, mesleki bilinç ortalaması 16,94±2,03, mesleki öz güven ortalaması 16,30±1,78, mesleki kariyer farkındalık genel skor ortalaması 72,62±7,20 olarak tespit edilmiştir. Umutsuzluk ölçeği; umut boyutu ortalaması 1,24±1,67, motivasyon kaybı ortalaması 2,43±1,79, gelecek beklentileri ortalaması 1,10±1,41 umutsuzluk genel skor ortalaması 4,77±4,15 olarak tespit edilmiştir. Cinsiyet, mezun olunan lise, tercih edilecek bölüm, tercih nedeni, yapmak istedikleri meslek ve spor yapma durumlarına göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Katılımcıların mesleki kariyer farkındalık alt boyutları ile umutsuzluk düzeyi alt boyutları arasında negatif yönde zayıf düzeyde bir ilişki görülmektedir. Başka bir ifadeyle mesleki farkındalık düzeyi arttıkça umutsuzluk düzeyi azalmaktadır. Sonuç olarak; öğrencilere mesleki farkındalık düzeylerini artırmaya yönelik çalışmaların yapılması, öğrencilerin umutsuzluk düzeyini ve geleceğe yönelik kaygılarını azaltabilecektir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the relationship between vocational career awareness and future concerns of students who are preparing to enter physical education and sports colleges. In this direction, the universe of the research consists of individuals who are preparing for the Faculty of Physical Education and Sports and Sports Sciences faculties of the universities for the 2021-2022 academic year. The sample of the research consists of a total of 375 individuals, 166 women and 209 men, who are preparing for the Faculty of Physical Education and Sports and Sports Sciences faculties in the province of Ankara. SPSS 25.0 program was used in the analysis of the data obtained from the research. The difference between the two groups was determined by the Mann Whitney U Test and the Kruskal Wallis test for the groups with more than two. Tukey Post Hoc test was used to determine which group was in favor of the difference in the Kruskal Wallis test. Spearman Correlation test was applied to determine the relationship between professional career awareness and hopelessness level. The significance level was determined as p<0.05. As a result of the analyzes made, the professional career awareness scale; professional development disposition dimension mean 23.04±3.53, professional readiness mean 16.33±2.18, professional awareness mean 16.94±2.03, professional self-confidence mean 16.30±1.78, professional career awareness general score average was determined as 72.62±7.20. Hopelessness scale; The mean hope dimension was 1.24±1.67, the mean loss of motivation was 2.43±1.79, the mean of future expectations was 1.10±1.41 and the mean overall hopelessness score was 4.77±4.15. It has been observed that there are significant differences according to gender, graduated high school, preferred department, reason for preference, profession they want to do and sports status. There is a weak negative correlation between the professional career awareness sub-dimensions of the participants and the hopelessness level sub-dimensions. In other words, as the level of professional awareness increases, the level of hopelessness decreases. As a result; Carrying out studies to increase students' professional awareness levels will reduce students' hopelessness and anxiety about the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMesleki Farkındalıken_US
dc.subjectUmutsuzluken_US
dc.subjectSpor bilimlerien_US
dc.subjectProfessional Awarenessen_US
dc.subjectHopelessnessen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.titleSpor bilimleri sınavlarına hazırlanan adayların kariyer farkındalıkları ile gelecek kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between career awareness and future anxiety of candidates preparing for sports sciences examsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess