dc.contributor.author | Fırat, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2023-04-05T04:27:59Z | |
dc.date.available | 2023-04-05T04:27:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/4337 | |
dc.description | Danışman: DOÇ. DR. ŞENAY KILINÇEL
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı
Konu: Psikoloji = Psychology | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada çocuğu zihinsel yetersizlik veya özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış ebeveynlerin psikolojik sağlamlık ve yaşam doyumu düzeylerinin çocuğu herhangi bir tanı almamış ebeveynlerle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya 180 (60 zihinsel yetersizlik tanısı, 60 özgül öğrenme güçlüğü tanısı ve 60 kontrol grubu) ebeveyn dahil edilmiştir. Ebeveynlerin psikolojik sağlamlıklarını ölçmek için Yetişkin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (YPDÖ), yaşam doyumlarını ölçmek için ise Yetişkin Yaşam Doyumu Ölçeği (YYDÖ) kullanılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to compare the psychological resilience and life satisfaction levels of parents whose children were diagnosed with intellectual disability or specific learning disability with those whose children did not have any diagnosis. 180 (60 diagnosed with intellectual disability, 60 diagnosed with specific learning disability and 60 control group) parents were included in the study. The Adult Resilience Scale (YPRS) was used to measure the resilience of the parents, and the Adult Life Satisfaction Scale (ASRS) was used to measure their life satisfaction. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Zihinsel Yetersizlik | en_US |
dc.subject | Özgül Öğrenme Güçlüğü | en_US |
dc.subject | Psikolojik Sağlamlık | en_US |
dc.subject | Yaşam Doyumu | en_US |
dc.subject | Intellectual Disability | en_US |
dc.subject | Specific Learning Disability | en_US |
dc.subject | Resilience | en_US |
dc.subject | Life Satisfaction | en_US |
dc.title | Özgül öğrenme güçlüğü veya zihinsel engelli tanısı almış çocukların ebeveynlerinde psikolojik sağlamlık düzeyleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between psychological resilience levels and life satisfaction in parents of children with specific learning disability or intellectual disabilities | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |