Konu "Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economics" için Yüksek Lisans Tezleri listeleme
Toplam kayıt 163, listelenen: 121-140
-
Sağlık Çalışanlarının İş Sağlığı ve Güvenliğine Dair Farkındalıklarının İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-03-16)Bu çalışma sağlık çalışanlarının iş sağlığı ve güvenliğine yönelik farkındalıklarının incelenmesi konulu bir alan araştırmasıdır. Bu amaçla Acıbadem Maslak Hastanesi'nde sağlık çalışanlarına bir anket uygulanarak elde ... -
Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyetine Yönelik Bir Alan Araştırması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-03-28)Bu çalışmada, sağlık hizmetlerinde hastaların algıladığı hizmet kalitesi ile beklediği hizmet kalitesi arasında farkın ölçülerek hasta memnuniyet düzeyi incelenmiştir. Bu amaçla İstanbul Özel Meltem Hastanesi'nde poliklinik ... -
Sağlık Kurumlarında Değişim Yönetimi ve Bilişim Teknolojilerinin Uygulanması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-12-11)Araştırmanın amacı, sağlık kurumlarında kullanılmakta olan bilişim teknolojilerindeki değişimin çalışanlar üzerindeki etkisini belirlemektir.Araştırmada cevabı aranan temel soru; '' Bilişim teknolojilerindeki değişimin ... -
Sağlık Kurumlarında Psikolojik Sermaye ve Örgütsel Destek ile Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişki: İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi Üzerine Bir Çalışma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Çalışanların kişilik özelliklerinden ziyade, onların olumlu yönlerine vurgu yapan ve bu yönlerin geliştirilmesiyle işletmenin rakiplerine karşı rekabet üstünlüğü elde edebileceği varsayımına dayanan psikolojik sermaye ... -
Sigorta Şirketlerinde Operasyonel Risk Hatalarının Marka Değerine Etkileri ve Alınması Gereken Önlemler
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-06-20)Marka kavramı geçmişi çok eskilere dayanan bir olgudur. Geçmişte ilk çıkış noktası ile bugünkü marka kavramı ve algısı arasında ise çok ciddi farklılıklar mevcuttur. Günümüz dünyasında marka kavramı, işletmeler adınapazarda ... -
Sigortacılığın KOBİ'lere Tanıtımı ve Devamlılığın Sağlanması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014-08-19)Gelişmiş ülkelerde ekonomik ve sosyal kalkınmanın bir göstergesi olarak sigorta kişi ve kuruluşlara güven oluşturmanın yanı sıra bir fon oluşturarak ekonomiye ilave mali kaynak temin etmektedir. Bu çalışmada sigortacılığın ... -
Sivil Havacılık Alanında Faaliyet Gösteren Yer Hizmetleri İşletmelerinin Mobbing Düzeyinin Ölçülmesi: Türk Sivil Havacılık İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-07-25)Bu araştırmanın amacı sivil havacılık alanında yer hizmetleri işletmelerinde çalışan personele mobbing uygulanıp uygulanmadığı, eğer uygulanıyorsa, beyaz yaka ve mavi yaka şeklinde iki farklı grup olarak hizmet veren ... -
Sosyal Sorumluluk Uygulamalarından Sponsorluk Faaliyetlerinin Paydaşlarca Algılanması ve Bir Uygulama
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-08-19)Geçmişten günümüze giderek değişen ve gelişen sosyal sorumluluk uygulamaları, toplum ve uygulayanlar açısından önemli bir kavram haline gelmiştir. Günümüzde işletmeler devamlılıklarını sağlamak için kar elde etmenin yanında ... -
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin Kurumsal Performansa Etkisi: İstanbul Üniversitesi'nde Bir Uygulama
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-04-09)Bu tez çalışmasının amacı ; Stratejik İKY'yi kavramsal açıdan ele alarak, SİKY'nin kurumsal performans üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için İstanbul Üniversitesinde anket çalışması yapılmıştır. ... -
Stratejik Yönetim Süreçlerinin Örgütsel Vatandaşlık Ve Çalışan Performansı Uzerine Etkileri ve Atatürk Havaalanı Ofis Çalışanları Örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada, stratejik yönetim süreçlerinin örgütsel vatandaşlık ve çalışan performansı üzerine etkileri konusu ele alınmıştır. İşletmelerde yönetimin başarısı ve çalışanların performansı hedeflenen amaçların gerçekleşmesi ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Öğrenciler Hakkındaki Farkındalık Düzeyleri
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-07-09)Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin, üstün yeteneklilik kavramı hakkındaki farkındalık seviyelerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla literatür taraması ... -
Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde Hemşirelerin Hukuki Mevzuata Göre Bilgi Düzeyi Farklılıklarının Değerlendirilmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Hemşirelik mesleği uygulamalarında, gerek mesleki, gerekse hukuki sorumluluk açısından; bilgisizlikler, belirsizlikler olduğu öngörülmekte olup, hemşirelerin, tabi oldukları hukuki mevzuat, görev yetki ve sorumlulukları ... -
Taşeron İşletmelerde Çalışmanın İşgören Motivasyonuna Etkisi: Hizmet İşletmelerinde Bir Uygulama
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-05-30)Teknolojik gelişmelerin en üst seviyede yaşandığı, rekabetin global boyut kazandığı günümüzde, işletmeler, bu yoğun ekonomik karmaşa ile başa çıkabilmek maksadıyla farklı stratejiler izlemektedirler. Başlangıçta sadece ... -
Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ile İşgören Motivasyonunun İş Tatmini Üzerine Etkilerinin İncelenmesi: Bir Devlet Hastanesinde Araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-02-28)Bu tez çalışmasının temel amacı, toplam kalite yönetimi uygulamaları ve işgören motivasyonunun iş tatmini üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hızla yaşanması, tüketicilerin bilinçlenmesi, ... -
Toplam Kalite Yönetiminin Motivasyon ve Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Sağlık Kurumları Üzerine Bir Araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu tez çalışmasında Esenler Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi ve İstanbul Bahçelievler Devlet Hastanesi'nin sağlık personellerinde toplam kalite yönetiminin motivasyon ve örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin ... -
Türk Bankacılık Sisteminde Katılım Bankalarının Tercih Nedenleri ve Bir Uygulama
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-06-30)Bu tez çalışmasında; Türkiye'de bankacılık sisteminde katılım bankalarının tercih sebeplerinin neler olabileceği üzerinde durulmuştur. Katılım bankalarının tercih sebeplerinin sadece faiz hassasiyeti değil, müşteri ... -
Türkiye ve Çin Arasındaki Ticari İlişkiler: Engeller ve Fırsatlar
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Gümrük Birliği'ne üye olduktan sonra Türkiye'nin dış ticareti hızla gelişmektedir. Rekabet dolu olan küreselleşen dış ticarette, Türkiye'nin, uluslararası pazarın büyük ihracatçısı olan Çin ile yaptığı ikili ticaretinde ... -
Türkiye'de 112 Acil Yardım Ambulanslarında Görev Yapan Sağlık Personellerinin Hasta ve Hasta Yakınlarıyla Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-02-15)Toplumun vazgeçilmez unsurlarından biri olan hastane öncesi acil hizmetler, toplum sağlığı açısından önemli görevler üstlenmektedir. Ambulansların en iyi kalitede hizmet sunmaları, toplum sağlığının yükselmesi açısından ... -
Türkiye'de 1990-2010 Dönemi Gelir Dağılımı Problemleri ve Problemlerin Çözümünde Kullanılan Ekonomi Politikaları Üzerine Bir Analiz
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-06-30)Gelir adaletsizliği, Türkiye'nin önde gelen en önemli toplumsal ve ekonomik sorunlarından biridir. Bu tez çalışmasında; Türkiye'de 1990 - 2010 Dönemi gelir dağılımı problemleri üzerinde durulmuş ve bu problemlerin çözümünde ... -
Türkiye'de Banka Müşterilerinin İnternet Bankacılığına Yaklaşımlarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-03-04)İnternet bankacılığı, hesap açma işlemi veya farklı hesaplara para transfer etme işlemi vb. bankacılık faaliyetlerinin uzak bir ortamdan yapıldığı dağıtım kanalını ifade etmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki ...