Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşer, Harun
dc.date.accessioned2023-03-27T10:31:56Z
dc.date.available2023-03-27T10:31:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4242
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. MEHMET SOYAL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Hareket ve Antrenman Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu tezin amacı 4-7 yaş arası cimnastiğe yeni başlayan çocukların, antrenmanda uygulatılan eğitsel oyun çalışmaları ile temel motorik özelliklerine, etkisinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmaya İstanbul Suadiye'de bulanan bir spor kulübünde kayıtlı 10 deney grubu, 9 kontrol grubu olmak üzere toplamda 19 öğrenci katılmıştır. Her iki gruba da temel cimnastik eğitimi verilmiş, deney grubuna aynı zamanda eğitsel oyun oynatılmıştır. Yapılan araştırmada çocuklara, otur-uzan, durarak uzun atlama, 20 metre sürat, mekik ve zamanlı kalk yürü testleri uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin normallik dağılım için shapiro-wilk testi ile çarpıklık basıklık değerlerine bakılmış olup, verilerin normal dağılım göstermesi üzerine grup içi, gruplar arası karşılaştırma ve zaman etkileşimi için two-way repeated measure ANOVA analizi kullanılmıştır. Veriler Spss 26.0 paket programında analiz edilmiştir. Yapılan araştırmada katılımcıların ön test ve son test değerlerine bakıldığında, durarak uzun atlama, mekik ve otur uzan parametrelerinde istatistiksel olarak grup içi anlamlı farklılık tespit edilmiş olup, bu parametrelerde gruplar arası istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca 20 metre sürat ve zamanlı kalk yürü parametrelerinde grup içi ve gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Yapılan bu çalışmada, parametrelerde gruplar arası anlamlı fark tespit edilememesinin, çocukların büyüme çağında olması sebebiyle yapılan antrenmanların süresinin farklılık oluşturacak düzeyde olmadığı şeklinde ifade edilebilir. Buna karşın bazı parametrelerde grup içi değerlerde farklılığın oluşması her iki gruba uygulanan antrenman programının gelişim açısından olumlu sonuçlar ortaya çıkardığını göstermektedir. Daha sonraki yapılacak çalışmalarda benzer çalışmanın cinsiyetlere göre ve deney- kontrol gruplarına ayrılarak daha uzun süreli bir antrenman programının uygulanmasının spor bilimine katkı sağlayacağı kanısını oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to investigate the effects of the educational games during the training of the kids of ages between 4-7. All 19 subjects are selected from the members of a club in Suadiye Istanbul, who are divided into groups of 10 and 9 for experiment and control groups, respectively. Both teams have been given basic gymnastic training but the experiment group members played educational games on top. The subjects' performances are measured for sit-lay, still long jump, 20 meters sprint, crunch and timed stand-up and walk tests. The collected data is checked for normal distribution compliance via Shapiro-Wilks test and also checked for skewness-kurtosis coefficients. As the data behaved in accordance with the normal distribution, two-way repeated ANOVA analysis utilized for both intergroup and intragroup comparisons and time-based interactions. The software package used is SPSS 26.0. When the processed data for the first and last test results are investigated, we observed an intragroup variation for the parameters of still long jump, crunch and sit lay activities which indicated that these parameters do not possess any statistically meaningful difference between the groups as well. Moreover, 20 meters sprint and timed stand-up walk parameters did not present any statistically meaningful difference neither in the groups nor among the groups. The main reason that we did not detect any significant difference between the parameters of the different groups is that, since the subjects are in their pre-adolescence, the duration of the trainings are not sufficiently long so as to make an impact on the parameters. On the other hand, the fact that some parameters are high variance among the groups indicates that the training program has a positive effect on the subject's physical development for both of the groups. The next step for this research can be dividing the groups based on gender while keeping the training durations longer than the one used in this work. We strongly believe that this will provide important inputs for the science of training.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCimnastiken_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectEğitsel Oyunen_US
dc.subjectMotorik Özelliken_US
dc.subjectGymnasticsen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectEducational Gameen_US
dc.subjectMotoric Featureen_US
dc.title4-7 yaş arası çocuk cimnastikçilerde eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect level of educational games on motoric features in child gymnasts 4-7 agesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess