The impact of Covid 19 pandemic on small and medium scale enterprises (SMES) in Istanbul, Turkey
Özet
Bu çalışma, COVID-19 pandemisinin Türkiye'deki küçük ve orta ölçekli işletmeler üzerindeki etkisini analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Özel hedefler, covid-19 pandemisinin Türkiye, İstanbul'daki küçük ve orta ölçekli işletmelerin performansı üzerindeki etkisini incelemek, Covid-19'un yayılmasını önlemek için hükümet kararlarının KOBİ'lerin Performansı üzerindeki etkisini değerlendirmek ve stratejileri belirlemektir. Bu kararlar KOBİ'ler tarafından İstanbul, Türkiye'deki Covid -19 pandemisinin ardından Covid -19 etkilerini azaltmak için alındı. Araştırma, Istanbul, Türkiye'de bir anket yapılarak yürütülmüştür ve geçerli yapılandırılmış anket kullanılarak 100 küçük ve orta ölçekli işletmeden veri toplanması için örnekleme prosedürü olarak çok aşamalı bir örnekleme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler hem tanımlayıcı hem de çıkarımsal istatistik kullanılarak analiz edildi. Sonuç, küçük ve orta ölçekli işletme yöneticilerinin çoğunluğunun kadın, 'inin ise erkekler tarafından yönetildiğini gösterdi. Ankete katılan işletmelerin yüzde 61'i küçük ölçekli, yüzde 39'u orta ölçeklidir. Diğer sonuçlar, sosyal mesafenin işletme karını -82068.456 TL azalttığını ve Covid 19'un yayılmasını önlemek için müşterilere el dezenfektanı satın alan işletmelerin karlarını 5.617 tl azalttığını, işletmelerin Covid 19'un yayılmasını önlemek için işlerini kapattığını gösterdi. 2686.039 tl ile azalan satışlar (3.46), girdileri değerlendirmede zorluk (3.44), personele ödeme güçlüğü (3.11), kayıp sözleşmeler (tedarik ve/veya satışlar için) (3.12), operasyonel maliyetleri azaltmak için personel sayısında düşüş (3.49), yetersiz personel (3.22) ve satışlar (3.46) Covid 19 pandemisinden oldukça etkilendi. Hükümetin Covid-19 virüsünün yayılmasını kontrol altına alma konusundaki kararları, müşterileri diğer şeylerin yanı sıra küçük ve orta ölçekli işletmeleri (3.34) tercih etme konusunda kısıtladı. Oysa iş stilini değiştirmek (3.58), çevrimiçi pazarlamayı benimsemek (3.56), çalışanların maaşlarını azaltmak (3.07) ve kredi oranlarını düşürmek (3.10) COVID-19 pandemisi sonrasında KOBİ'ler tarafından alınan stratejilerdi. Bu nedenle, KOBİ'lerin hareket kısıtlamaları sırasında veya gelecekte benzer bir durum olması durumunda ticari faaliyetlerini sürdürebilmeleri için çevrimiçi tabanlı platformlara ve görsel hizmetlere katılmaları önerilir. The purpose of this study was to examine the consequences of the COVID–19 epidemic on small and medium-sized enterprises in Turkey. The specific goals were to investigate the impact of the COVID-19 pandemic on the performance of small and medium-sized enterprises (SMEs) in Istanbul, Turkey, to assess the impact of government guidelines to reduce the spread of COVID-19 on the performance of SMEs, and to identify the strategies used by SMEs to thrive in the aftermath of the COVID-19 pandemic in Istanbul, Turkey. In Istanbul, Turkey, the research was done utilizing a survey design, and a multi-stage sampling approach was employed as the sampling strategy for data collection from 100 small and medium firms using a validated structured questionnaire. The collected data was examined by applying both descriptive and inferential statistics. According to the findings, the majority (62.5 percent) of small and medium-sized business managers were female, while 37.5 percent were male. Sixty-one percent of the businesses polled were a small size, while 39 percent were on a medium scale. Further results revealed that sales, cost of hand sanitizers, and water affected enterprises' profit. The profit after the pandemic was higher than profit earnings before the pandemic. Although the profit of medium scale enterprises was higher than those of small-scale enterprises by 269,780 TL, the result of these findings indicated that this difference was not significant. The government's rules for preventing the spread of the COVID-19 virus, among other things, have prevented customers from visiting small and medium-sized businesses SMEs used tactics such as changing businesses adopting online marketing reducing staff wages, and lowering lending rates to thrive in the aftermath of the COVID-19 epidemic. As a result, it is advised that SMEs participate in online-based portals and visible services in order to preserve their company operations during mobility limitations or in the case of a future related incident.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4241Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: