Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMoussa Elmi, Fardoussa
dc.date.accessioned2023-03-21T12:43:33Z
dc.date.available2023-03-21T12:43:33Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4196
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI DİYADİN LENGER Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractEtkileyici pazarlama yaratılmasının bir sonucu olarak, pazarlama iletişimi tarihindeki en önemli gelişmelerden biri olarak ortaya çıkmış ve son birkaç yılda pazarlama iletişimi ortamının genişlemesini tanımlamada önemli bir rol oynamıştır. Literatürde çok fazla bilgi mevcut olmasına rağmen, parçalı ve çeşitlidir, bu da iş dünyasında teoriyi geliştirmeyi ve yönetim uygulamasını geliştirmeyi zorlaştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sosyal medya influencer pazarlamasının bir işletmenin büyümesine yardımcı olup olamayacağını ve işletmenin çevresi üzerinde ne gibi etkileri olacağını değerlendirmektir. Bu çalışmada sosyal etkileyici pazarlamanın işletme pazarlama stratejisi üzerindeki etkisini incelemek için bir meta-analiz yapıldığı söylenmektedir. Bu çalışmanın amacı, etkileyici pazarlamanın etkinliğini belirlemek için daha önce yayınlanmış 103 çalışmanın nicel bir meta-analizini yapmaktı. Her bir çalışmadan ortalama, standart sapma ve örneklem boyutu, elektronik veri tabanı araştırmasından elde edilen farklı yayınlardan oluşan bir koleksiyondan çıkarıldı ve bunlar daha sonra birleştirildi. Bunun bir sonucu olarak, analizimizi gerçekleştirmemize yardımcı olması için rastgele etkiler modelini kullanabileceğiz. Meta-analitik sonuçlar, etkileyici pazarlamanın dört değişkeni (müşteri sadakati, marka tutumu, satın alma ilgisi, marka güveni) orta etki büyüklüğü ile etkilediğini göstermektedir. Marka güveni, müşteri sadakati ve satın alma niyetinden sonra, bu durumda marka tutumu üzerinde en büyük etkiye etkileyici pazarlamanın sahip olduğu bulundu. Bu meta analiz sonuçları, yüksek bir heterojenlik ve anlamlı bir ortalama etki büyüklüğü göstermektedir. Bu bulguların teorik ve pratik sonuçları ayrıntılı olarak tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractAs a result of its creation, Influencer Marketing has emerged as one of the most significant developments in the history of marketing communication, and has played an important role in defining the expansion of the marketing communication environment over the last few years. Although there is a lot of information available in the literature, it is fragmented and diverse, which makes it difficult to progress theory and improve management practice in the business world. The purpose of this study is to evaluate whether or not social media influencer marketing may assist a business in growing, as well as what impact it will have on the business's surrounding environment. It is said in this study that a meta-analysis was conducted to examine the impact of social influencer marketing on business marketing strategy. The purpose of this study was to conduct a quantitative meta-analysis of 103 previously published studies in order to determine the effectiveness of influencer marketing. From each study the mean, standard deviation, and sample size were extracted from a collection of distinct publications from electronic database research, which were then combined. As a result of this, we will be able to employ the random effects model to assist us in carrying out our analysis. The meta-analytic results demonstrate that influencer marketing impacts four variables (customer loyalty, brand attitude,purchase attention,brand trust) with a medium effect sizes. After brand trust, customer loyalty, and purchase intention, influencer marketing was found to have the greatest impact on brand attitude in this case. This meta analysis results demonstrate a hight heterogeneity and a significant mean effect size. Theoretical and practical ramifications of these findings are discussed in detail.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectinfluencer marketingen_US
dc.subjectpurchase intentionen_US
dc.subjectmeta analysisen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectEtkileyici pazarlamaen_US
dc.subjectSatın alma niyetien_US
dc.subjectMeta analizen_US
dc.titleThe role of influencer marketing in business: A meta-analysisen_US
dc.title.alternativeEtkileyici pazarlamanın iş dünyasındaki rolü: Bir meta-analizen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess