The role and impact of e-governance in enhancing human resources management: Study case of Babylon University
Abstract
Elektronik yönetişimin insan kaynakları yönetimi üzerindeki etkisinin bilinmesi amaçlanmış, çalışmanın teorik ve uygulamalı bir boyutunun olduğu çalışmada betimsel yaklaşım esas alınmıştır. Araştırma problemi süreyi kısaltmak, hata oranını azaltmak ve idari yolsuzluğu azaltmakla ilgiliydi. Araştırma sorusu, elektronik yönetişimin insan kaynakları üzerinde bir etkisi olup olmadığıydı. Bu nedenle, çalışma, yaklaşık 200 katılımcı ile çalışma örneği olarak Babil Üniversitesi'ni seçti. Çalışma, verileri toplamak ve analiz etmek için bağımsız değişken (elektronik yönetişim) ve bağımlı değişken (insan kaynakları yönetimi) ile ilgili soruları içeren bir anket yaptı. Anketten veriler toplandıktan sonra SPSS programı ile basit doğrusal regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Korelasyon analizinden elde edilen sonuçlar, eğitim ile E-yönetişimin (İletişim) benimsenmesi arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon olduğunu ve burada (r=,248**) ve eğitim ile eğitimin benimsenmesi arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon olduğunu göstermiştir. E-yönetişim (hizmet sunumu) burada (r=,269**). Bu nedenle, Yüksek Öğrenim ve Bilimsel Araştırma Bakanlığı'nın mali kaynak yetersizliği nedeniyle Babylon Üniversitesi'nde e-yönetişim uygulamasını onaylamaması durumunda en önemlileri arasında yer alan bazı önerilerde bulunulmuştur. Babil Üniversitesi tarafından bu çalışmanın uygulanmasını tavsiye eder. The study used a descriptive approach to learn about the impact of electronic governance on human resource management, and it included both a theoretical and an applied aspect. The research problem was about shortening time, reducing error rates, and reducing administrative corruption. The research question was, "Is there an impact of electronic governance on human resources or not?" Therefore, the study chose the University of Babylon as the study sample, with about 200 respondents. To collect and analyse the data, the study made a questionnaire that included questions about the independent variable (electronic governance) and questions about the dependent variable (human resource management). After collecting the data from the questionnaire, it was analyzed using simple linear regression analysis by the SPSS program. The results from the correlation analysis showed that there is a positive and statistically significant correlation between training and adoption of E-governance (communication) where r =,248** and there is a positive and statistically significant correlation between training and adoption of E-governance (service delivery) where r =,269**. Therefore, some recommendations were given, which were among the most important. In the event that the Ministry of Higher Education and Scientific Research does not approve of the application of e-governance at the University of Babylon due to a lack of financial allocation, the researcher recommends the implementation of this work by the University of Babylon.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: