Destinasyon pazarlamasında gastronomik kimliğin etkisi: Adana örneği
Abstract
21. yy'in ilk çeyreğine geldiğimiz bu günlerde insanların alternatif turizm arayışları sonucu ortaya çıkan gastronomi turizmine olan ilginin artmasıyla birlikte, destinasyonların hızla artan rekabetleşme sonucu pazarda yer edinebilmesi için ilgi çekici ve benzeri olmayan turistik bir öge oluşturmalarında gastronomik kimlik önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Adana, tarihi ve kültürel mirasları, coğrafi ve iklim yapısı, inanç sistemi ve etnik çeşitlilik gibi eşsiz ögeleri ile sentezlenen bir mutfak kültürüne sahiptir. Bu çalışmanın amacı Adana mutfak kültürünün, destinasyon pazarlamasında gastronomik kimliğin etkisinin belirlenmesine yöneliktir. Bu nedenle bölgeye veya yöreye ait olan özgün nitelikteki gıda ürünlerinin, gastronomik kimliğin oluşturulmasında ve gastronomik kimliğin destinasyon pazarlamasında etkili olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma verilerinin toplanmasında anket tekniği kullanılmış ve kullanılan ölçek daha önce yapılan benzer çalışmalardan yararlanılarak oluşturulmuştur. Çalışma kapsamında 430 kişiye anket uygulanmış, hatalı ve eksik yanıtlamalardan dolayı 400 anket geçerli ve güvenilir bulunarak çalışmaya dahil edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 25.0 yazılım programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda destinasyon pazarlamasında gastronomik kimliğin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada literatüre ve Adana gastronomisinin gelişmesine fayda sağlamak adına çeşitli önerilerde bulunulmaktadır. In these days when we arrived in the first quarter of the 21st century, gastronomic identity emerges as an important element in creating an interesting and unique touristic element in order for destinations to gain a place in the market as a result of the rapidly increasing competition, with the increasing interest in gastronomy tourism, which has emerged as a result of people's search for alternative tourism. . Adana has a culinary culture that is synthesized with its unique elements such as historical and cultural heritage, geographical and climatic structure, belief system and ethnic diversity. The aim of this study is to determine the effect of Adana cuisine culture and gastronomic identity in destination marketing. For this reason, it is aimed to investigate whether the unique food products belonging to the region or the region are effective in the creation of gastronomic identity and gastronomic identity in destination marketing. Questionnaire technique was used to collect the study data and the scale used was created by using similar studies done before. Within the scope of the study, a questionnaire was applied to 430 people, and 400 questionnaires were included in the study as they were found to be valid and reliable due to erroneous and incomplete answers. The obtained data were analyzed with SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 25.0 software program. As a result of the analysis, it was concluded that the gastronomic identity is effective in destination marketing. In the study, various suggestions are made in order to benefit the literature and the development of Adana gastronomy.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: