Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAl Rubaye, Nawar Nazar Nassar
dc.date.accessioned2023-02-28T07:06:04Z
dc.date.available2023-02-28T07:06:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4072
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ SEVİNÇ SERİN YAMAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Spor Yönetimi Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sporcularının duygusal zekâ ile sosyal iyi olma düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Çalışmanın bir diğer amacı ise araştırma grubunun duygusal zekâ düzeyleri ile sosyal iyi olma düzeylerinin yaş, cinsiyet, spor branşı, maddi durum ve eğitim durumu değişkenine göre değişiklik gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Bu araştırmanın amacı doğrultusunda, araştırman yöntemini nicel araştırma, ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma modeli oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket (survey) tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın popülasyonunu, İstanbul İlinde aktif olarak takım veya bireysel spor yapan bireyler örneklemimi ise 670 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılara kişisel bilgi formu duygusal zekâ ölçeği ve sosyal iyi olma ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 paket programına aktarılarak analizler bu program aracılığıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı analiz, non parametrik analizlerden; Mann Whitney U, Kruskal Walls H analizleri ve ilişki için ise korelasyon analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak cinsiyetin duygusal zekâ düzeyi; iyimserlik-ruh halinin düzenlenmesi, duyguların kullanımı ve duyguların değerlendirilmesi boyutunda belirleyici bir değişken olduğu saptanmıştır. Sosyal iyi olmanın ise cinsiyete göre değişkenlik göstermediği anlaşılmaktadır. Yaş değişkenine göre iyimserlik-ruh durumunun bir düzene sokulması, bireylerin duygularının doğru ve tutarlı kullanımı ve duygular değerlendirilirken alt boyutlarda bir farklılık durumunun açığa çıktığı duygusal zekâ toplam skorunda ve sosyal iyi olma skorunda anlamlı farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Gelir düzeyinin duygusal zekâ ve sosyal iyi oluş düzeyinde belirleyici bir değişken olduğu tespit edilmiştir. Eğitim düzeyi duygusal zekâ ve sosyal iyi olma düzeyinde belirleyici bir rol üstlendiği tespit edilmiştir. Duygusal zekâ düzeyi; iyimserlik-ruh halinin düzenlenmesi alt boyutunda ve sosyal iyi oluş düzeyinde branş değişkenine göre anlamlı farklılık olduğu tespit dilmiştir. Duygusal zekâ ile sosyal iyi oluş düzeyinde orta ve zayıf düzeyde pozitif ve negatif yönde ilişkiler olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the relationship between emotional intelligence and social well-being levels of athletes. Another aim of the study is to examine whether the emotional intelligence levels and social well-being levels of the research group vary according to the variables of age, gender, sports branch, financial situation and educational status. In line with the purpose of this research, the researcher's method consists of quantitative research, relational screening and causal comparison model. Survey technique was used as data collection method. The population of the research consists of individuals who actively engage in team or individual sports in Istanbul, and the sample consists of 670 voluntary participants. Personal information form, emotional intelligence scale and social well-being scale were applied to the participants. The data obtained were transferred to the SPSS 25 package program and the analyzes were made through this program. Descriptive analysis, non-parametric analysis; Mann Whitney U, Kruskal Walls H analyzes and correlation analysis were applied for the relationship. As a result, the emotional intelligence level of the gender; It was determined that optimism-regulation of mood, use of emotions and evaluation of emotions are a determining variable. It is understood that social well-being does not differ according to gender. It was determined that there was a difference in the sub-dimensions of optimism-mood regulation, use of emotions and evaluation of emotions according to the age variable, and there was no significant difference in the emotional intelligence total score and social well-being score. It has been determined that the income level is a determining variable in the level of emotional intelligence and social well-being. It has been determined that the level of education plays a decisive role in the level of emotional intelligence and social well-being. Emotional intelligence level; It was determined that there was a significant difference in optimism-mood regulation sub-dimension and social well-being level according to the branch variable. It is seen that there are positive and negative relations between emotional intelligence and social well-being at moderate and weak levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSporcuen_US
dc.subjectSosyal İyi Olmaen_US
dc.subjectDuygusal Zekâen_US
dc.subjectAthleteen_US
dc.subjectSocial Well-Beingen_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.titleSporcuların duygusal zekâ ve sosyal iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between emotional intelligence and social well-being levels of athletesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess