Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTutkun, Arda
dc.date.accessioned2023-02-25T10:24:53Z
dc.date.available2023-02-25T10:24:53Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4001
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA SAVAŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBugün yaşadığımız psikolojik sorunların çoğu çocukluğumuzdan kaynaklanmaktadır. Yetişkinler olarak nedenini bilmediğimiz bir olayla karşılaştığımızda farklı tepkiler verebiliriz. Bunun nedeni farklı karakterlere sahip olmamızdır. Bu özellikler çocuklukta şekillenmeye başlar. Ağacın büyümeye başladığı dönem olarak çocukluğumuzu görebiliriz. Hiçbir dönem çocukluk kadar yoğun ve hassas değildir. İlk deneyimler hayata bakışımızı şekillendirir. Bu deneyimler kötüyse, iz her zaman kalacaktır. Bu yüksek izi bırakan deneyim, yetişkin olduğumuzda hala etkili olacaktır. Bu deneyim, sınavdan düşük not almak veya çocuğun en sevdiği oyuncağını almak değildir. Tamamen etkilenen ve hatta fizyolojik yapıyı değiştiren çok şiddetli bir tehdit teşkil eden duygusal istismardır. Bu araştırmanın amacı çocukluk çağı travma öyküsü olan üniversite öğrencilerinin bağlanma, saldırganlık ve mental iyi oluşları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışma 2021 yılında Türkiye'deki 18-30 yaş aralığındaki üniversite öğrencisi olan 351 gönüllü kişiler ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Verileri toplarken sosyo demografik bilgi formu, Çocukluk Çağı Travmaları Ölçeği (CTQ), Erişkin Bağlanma Biçimi Ölçeğinin (EBBÖ), Agresyon Ölçeği ve Warwick-Edinburgh Zihinsel İyi Olma Ölçeği kullanılmıştır. Travmanın diğer bağımlı değişkenler üzerindeki etkilerini gözlemlemek amaçlanmıştır ve SPSS ile değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için "Korelasyon ve regresyon" kullanılmıştır. Araştırma, çocukluk çağı travmasının bazı fiziksel ve psikolojik bozukluklarla (depresyon, anksiyete, intihar, travma sonrası bozukluk stresi vb.) ilişkili olduğunu göstermiştir. Hedeflerimize ulaşmak için nicel teknikler kullanılmıştır. Travma yaşamış üniversite öğrencilerinde, bireyin tüm yaşamı üzerindeki psikolojik etki ve kişilikte büyük bir rol oynadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractMost of the psychological problems we experience today are rooted in our childhood. As adults, we can react differently when we encounter an event that which we have no explanation. This is because of having different characters. These features begin to the shape in childhood. We can see our childhood as the period when the tree starts grow. No period is as dense and sensitive as childhood. First experiences shaped the way how we look at life. If these experiences are bad, the trace will always remain. This experience is not to get a low grade from the exam or doesn't take the child's favorite toy. It is physical, emotional and sexual abuse, that is very severe threat that is fully affected and even changes the physiological structure. The purpose of this study is to look into the link between attachment, aggression and mental well-being of university students who have experienced childhood trauma. In 2022, 351 university students between the ages of 18 and 30 in Turkey volunteered to participate in the study. The data was collected using a socio-demographic information form, the Childhood Trauma Scale, the Adult Attachment Style Scale, the Aggression Scale and the Warwick-Edinburgh Mental Well-Being Scale. It was designed to look at the impacts of trauma on other dependent variables, and SPSS was used to evaluate the associations between the variables using "correlation and regression." Childhood trauma has been linked to a variety of medical and psychological problems, according to research (depression, anxiety, suicide, post-traumatic stress disorder, etc.). To attain our objectives, we applied quantitative methods. Traumatized university students have been found to play a significant effect in the psychological impact and personality of the individual on their peers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBağlanma stillerien_US
dc.subjectÇocukluk çağı travmasıen_US
dc.subjectMental iyi oluşen_US
dc.subjectSaldırganlıken_US
dc.subjectTravmaen_US
dc.subjectAgressionen_US
dc.subjectAttachment stylesen_US
dc.subjectChildhood traumaen_US
dc.subjectMental well-beingen_US
dc.subjectTraumaen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde çocukluk çağı travması ile bağlanma, saldırganlık ve mental iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between childhood trauma and attachment, aggression and mental well-being among university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess