dc.contributor.author | Dinç, Gülşen | |
dc.date.accessioned | 2023-02-21T14:02:09Z | |
dc.date.available | 2023-02-21T14:02:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3936 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜMİT ALKAN
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı
Konu: İnşaat Mühendisliği = Civil Engineering | en_US |
dc.description.abstract | İnşaat sektörü tehlikelerin ve risklerin yoğun olduğu bir sektördür. İnşaatta çalışanların güvenliklerinden ödün vermeden çalışmalarını sağlamak için oluşturulan ortamlara güvenli çalışma ortamları denir. Bu güvenli ortamın sağlanabilmesi için inşaat sektöründe birçok önlem alınabilir. Bu güvenli ortamları sağlamak için iyi bir "İş Sağlığı ve Güvenliği" eğitimi almak öncelikli olarak görülmektedir. İnşaat mühendisliği öğrencilerinin lisans döneminde İş Sağlığı ve Güvenliği dersi kapsamında bu eğitimin iyi ve sistemli bir şekilde alındığı göz önüne alındığında, yaşanacak kazaların ve yaşanacak sorunların en aza indirileceği düşünülmektedir. Nitel araştırma tekniklerinden oldu bilim deseniyle yürütülen bu araştırmada inşaat mühendisliği öğrencilerinin "İş Sağlığı ve Güvenliği" dersine ilişkin metaforik algılarını metafor analizi yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılı içerisinde eğitimine devam eden Ege Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Batman Üniversitesi ve İstanbul Gelişim Üniversitesi'nin Hazırlık sınıfı dahil olmak üzere 4. Sınıfa kadar toplam 105 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu Kullanılmıştır. Demografik Bilgilerin yer aldığı bu formun ikinci aşamasında üniversite öğrencilerine "İş Sağlığı ve Güvenliği ………… benziyor, çünkü ………." Şeklinde açık uçlu sorular hazırlanmıştır. Sorular yüz yüze ve Google Forms üzerinden olmak üzere iki ayrı şekilde toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve metaforlar uzman görüşleri alınarak kategorilere yerleştirilmiştir. Kategoriler daha sonra tablolar halinde bulgular kısmında açıklanmıştır. Birçok metaforun toplandığı bu kısımdan elde edilen verilere göre birçok sonuç ortaya çıkmış ve çalışmanın sonuç kısmında yer almıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The construction sector is a sector where dangers and risks are intense. The environments created to ensure that the workers in the construction work without compromising their safety are called safe working environments. In order to provide this safe environment, many measures can be taken in the construction industry. In order to provide these safe environments, getting a good "Occupational Health and Safety" training is seen as a priority. Considering that this education is taken well and systematically within the scope of Occupational Health and Safety course of civil engineering students during the undergraduate period, it is thought that the accidents and problems to be experienced will be minimized. In this research, which was carried out with the science pattern, which is one of the qualitative research techniques, it was aimed to determine the metaphorical perceptions of civil engineering students about the "Occupational Health and Safety" course through metaphor analysis. The research group consists of a total of 105 students up to the 4th grade, including the Preparatory Class of Ege University, Karadeniz Technical University, Necmettin Erbakan University, Batman University and Istanbul Gelisim University, who continue their education in the 2021-2022 academic year. A Semi-Structured Interview Form developed by the researcher was used as a data collection tool in data collection. In the second stage of this form, which includes Demographic Information, university students are asked "Occupational Health and Safety ………… looks like ………." In the form of open-ended questions were prepared. The questions were collected in two different ways, face-to-face and via Google Forms. The collected data were analyzed by content analysis method and the metaphors were placed into categories by taking expert opinions. The categories are then explained in tabular form in the findings section. According to the data obtained from this part, where many metaphors were collected, many results emerged and were included in the conclusion part of the study. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | İş Sağlığı ve Güvenliği | en_US |
dc.subject | Metafor | en_US |
dc.subject | Metaforik Algı | en_US |
dc.subject | Occupational Health and Safety | en_US |
dc.subject | Metaphor | en_US |
dc.subject | Metaphorical Perception | en_US |
dc.title | İnşaat mühendisliği bölümü öğrencilerinin "iş sağlığı ve güvenliği" kavramına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determining the metaphorical perceptions of civil engineering department students on the concept of "occupational HEALTH and safety" | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |