Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırımça, Kerem Can
dc.date.accessioned2023-02-21T13:53:36Z
dc.date.available2023-02-21T13:53:36Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3935
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA SAVAŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractDuygudurum bozukluğu; bireyin normal olmayan bir duygudurumundan ortaya çıkan bir hastalık örüntüsüdür. Bu araştırmaya 2020-2021 eğitim – öğretim yılında Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi'nde eğitim gören 459 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar araştırma hakkında önceden bilgilendirilmiş ve kabul etmeleri durumunda araştırmaya katılmışlardır. Araştırmada değerlendirmeler için Depresyon, Kaygı ve Stres Ölçeği (DASÖ-21) ve öğrencilerin sınıf, yaş, cinsiyet, not ortalamalarının sorulduğu kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada SPSS 24.0 istatistik paket programından yararlanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılması için, iki grup durumunda ve parametrelerin gruplar arası karşılaştırmaları için bağımsız örnekler T testi kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılması için ikiden fazla grup olması halinde, parametrelerin gruplar arası karşılaştırmaları için Tek Yönlü Anova testi kullanılmıştır. Yıl sonu notu ve duygudurum arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla Pearson Korelasyon Analizi'nden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; Öğrencilerin depresyon, kaygı ve stres toplam puanlarının cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir fark olup olmadığını saptamak için uygulanan T testi sonucunda anlamı bir fark bulunmuştur. Kadın öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla depresyon, kaygı ve stres düzeylerinin daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda kadın öğrencilerin yıl sonu not ortalamalarının erkek öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin Genel Akademik Not Ortalamalarında (GANO) sınıf değişkenine göre anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. İkinci sınıf öğrencilerinin GANO düzeylerinin birinci sınıf öğrencilerinden yüksek olduğu saptanmıştır. Stres, kaygı ve depresyon ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Sonuçlar; öğrencilerin stres, kaygı ve depresyon seviyeleri ile akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractMood disorder is a pattern of illness that arises from an individual's abnormal mood. 459 students studying at Kocaeli Health and Technology University participated in this research in the 2020-2021 academic year. Participants were informed about the research in advance and participated in the research volunteerly. Depression, Anxiety and Stress Scale (DASÖ-21) and a personal information form asking students' grade, age, gender and grade point averages were used for evaluations in the study. SPSS 24.0 statistical package program was used in the research. Independent samples T-test was used for comparison of quantitative data, in case of two groups and for comparison of parameters between groups. In the case of more than two groups in the comparison of quantitative data, the One-Way Anova test was used for the comparison of parameters between groups. Pearson Correlation Analysis was used to examine the relationships between year-end grade and mood. According to the findings of the research; a significant difference was found as a result of the T test performed to determine whether the depression, anxiety and stress total scores of the students showed a significant difference according to the gender variable. It was found that female students had higher depression, anxiety and stress levels compared to male students. At the same time, it was determined that the end-of-year grade point averages of female students were higher than male students. It is seen that there is a significant difference in the General Academic Grade Point Averages (GPA) of the students according to the class variable. It was determined that the GPA levels of the second year students were higher than the first year students. Pearson correlation analysis was performed to see if there was a significant relationship between stress, anxiety and depression and academic achievement. The results reveal that there is no statistically significant relationship between students' stress, anxiety and depression levels and their academic achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDuygudurumen_US
dc.subjectStresen_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectMooden_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectStressen_US
dc.subjectAcademic Successen_US
dc.titleSınav günü duygudurumun akademik başarı ile ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between mood and academic success on exam dayen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess