Üniversite öğrencilerinde sosyal medya kullanımının ve nomofobinin beden imajı ve benlik saygısı ile ilişkisi
Abstract
Araştırmanın amacı sosyal medya kullanımı ve nomofobinin benlik saygısı ve beden imajı ile ilişkisinin incelenmesidir. Yapılan araştırmanın örneklemini 269 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı kişilerin sosyal medya kullanımının yoğun olduğu yaş grubu olan üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma katılımcılarına Sosyodemografik Bilgi Form, Sosyal Medya Kullanım Ölçeği, Nomofobi Ölçeği, Benlik Saygısı Değerlendirme Ölçeği (Kısa Form), Bedeni Beğenme Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler Spss 22 programı ile analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda nomofobi ve sosyal medya kullanımının ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulgularına göre sosyal medya kullanımı ile benlik saygısında anlamlı ilişki bulunmuştur. Benzer bir bulgu da nomofobi ve benlik saygısı arasında mevcut olduğu görülmüştür. Sosyal medya kullanımı ve nomofobinin beden imajı arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı görülmüştür. Sosyodemografik bilgi formuna göre nomofobinin cinsiyet, bedensel engel, psikiyatrik rahatsızlık, en sık kullanılan sosyal medya platformu, takipçi veya arkadaş sayısı arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Sosyal medya kullanımının ise psikiyatrik rahatsızlık, en sık kullanılan sosyal medya platformu ve takipçi sayısı açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Benlik saygısı değişkeninin kardeş sayısı, bedensel engel, psikiyatrik rahatsızlık, vücut kitle indeksi, en sık kullanılan sosyal medya platformu ve takipçi sayısı bakımından anlamlı farklılıkların olduğu ortaya konulmuştur. Son değişken olan beden imajı ile vücut kitle indeksi arasında anlamlı farklılık görülmüştür. The aim of this study is to examine the effect of social media usage and nomophobia on self-esteem and body image. The sample of the study consists of 269 people. The study consists of university students, who are in the age group where social media usage is intense. To the research participants; Sociodemographic Information Form, Social Media Usage Scale, Nomophobia Scale, Self Esteem Rating Scale (Short Form), Body Appreciation Scale were applied. The obtained data were analyzed and interpreted with Spss 22 program. As a result of the research, it has been seen that nomophobia and social media use are related. According to the research findings, a significant relationship was found between the use of social media and self-esteem. A similar finding was also found between nomophobia and self-esteem. It was observed that there was no significant relationship between the use of social media and the body image of nomophobia. According to the sociodemographic information form. Also, it was found that use of social media is associated with a significant difference in terms of psychiatric illness, the most frequently used social media platform, and the number of followers. It has been revealed that there are significant differences in the self-esteem variable in terms of the number of siblings, physical disability, psychiatric illness, body mass index, the most frequently used social media platform, and the number of followers. Significant difference was observed between the body image that last variable, and body mass index.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: