Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlabbas, Mohammed Ameen Kadhim
dc.date.accessioned2023-02-10T06:54:33Z
dc.date.available2023-02-10T06:54:33Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3867
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. GÜNER EKENCİ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Spor Yönetimi Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin çatışma yönetimi stilleri ile iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin yönü ve düzeyinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın diğer bir amacı ise spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin çatışma yönetimi stilleri ve iletişim beceri düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf ve spor yapma durumlarına göre incelenmesidir. Araştırma amacı doğrultusunda çalışma, nicel araştırma ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul İlinde Spor Bilimleri Fakültesi ve Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Spor Yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise basit tesadüfü yöntemle seçilmiş (n=306) gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak çatışma yönetimi stili ölçeği, iletişim beceri ölçeği ve katılımcıların kişisel özelliklerini yansıtan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler IBMM SPSS 25 paket programına aktarılarak araştırma hipotezleri test edilmiştir. İstatistiksel süreçte, parametrik analizlerden bağımsız örneklem T, Oneway ANOVA ve Pearson Korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak, cinsiyet değişkenine çatışma yönetimi, kaçınma, uzlaşma ve iş birliğine uyum davranışında farklılık olduğu belirlenmiştir. Yaş ve sınıf değişkeninin çatışma yönetimi stilleri üzerine belirleyici bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Spor yapan bireylerin çatışmalardan kaçınma davranışı gösterdikleri belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninin iletişim beceri düzeyinde etkisi olduğu, kadınların daha iyi iletişim becerisine sahip olduğu anlaşılmaktadır. Yaş değişkeninin iletişim beceri düzeyinde belirleyici bir rolü olmadığı tespit edilmiştir. Sınıf değişkenine göre iletişim becerisi toplam skorunda ve iletişim kurmaya isteklilik boyutunda farklılık olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate the direction and level of the relationship between the conflict management styles and communication skill levels of the students of sports management department. Another aim of the study is to examine the conflict management styles and communication skill levels of the students of the sports management department according to gender, age, class and sporting status. In line with the research purpose, the study was designed in the quantitative research relational survey and causal comparison model. The population of the research consists of students studying at the Faculty of Sports Sciences and the Sports Management Department of the School of Physical Education and Sports in Istanbul. The sample consisted of volunteer students selected by simple random method (n=306). Conflict management style scale, communication skill scale and personal information form reflecting the personal characteristics of the participants were used as data collection tools. The data obtained were transferred to the IBMM SPSS 25 package program and the research hypotheses were tested. In the statistical process, independent sample T, Oneway ANOVA and Pearson Correlation analyzes were used. As a result, it was determined that there was a difference in the behavior of conflict management, avoidance, reconciliation and cooperation adaptation to the gender variable. It was determined that age and class did not have a decisive effect on conflict management styles. It has been determined that individuals who do sports show avoidance behavior from conflicts. It is understood that the gender variable has an effect on the level of communication skills, and women have better communication skills. It has been determined that the age variable does not have a decisive role in the level of communication skill. It was determined that there was a difference in the total score of communication skills and willingness to communicate according to the class variable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSpor Yöneticiliğien_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectÇatışmaen_US
dc.subjectSports Managementen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectConflicten_US
dc.titleSpor yönetimi öğrencilerinin çatışma yönetimi stilleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between conflict management styles and communication skills of sports management studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess