2008 küresel krizi ve Covid-19 pandemisi krizinin hava kargo taşımacılığına etkilerinin karşılaştırmalı analizi
Abstract
Bu çalışmada 2008 Küresel Finans Krizi ve Covid-19 Pandemisi Krizinin hava kargo taşımacılığı sektörü üzerinde farklı kaynaklardan çıkan krizlerin olumlu ve olumsuz etkileri ele alınmaktadır. Söz konusu krizlerin yapısal farklılıkları sonucu ortaya çıkan etkilerin farklılıklarının değerlendirilebilmesi adına dünya genelinde, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelere ait; rezerv miktarları, enflasyon, büyüme, mal ve ürün ihracat değerleri, mal ticaret hacmi verileri ile hava kargo taşımacılığı yapan firmaların toplam yük trafiği ve elde ettikleri toplam gelirler incelenmiştir. Bu kapsamda 2008 krizinin etkilerini değerlendirmek için seçilen zaman aralığı 2008-2009 yılları iken Covid-19 Pandemisi için seçilen zaman aralığı 2019-2020'dir. Bununla beraber dünya üzerinde hava kargo pazarının yaklaşık olarak %80,3'ünü oluşturan 21 adet hava taşımacılığı firmalarına ait yıllık faaliyet raporları içerisinden araştırmanın zaman aralığına uygun olanlar belirlenmiş ve söz konusu faaliyet raporları içerisinde yer alan; kargo gelirleri, toplam aktifler, toplam özkaynaklar, cari oran ve toplam yükümlülük verilerindeki değişimler üzerinden Wilcoxon ve T Testi sınamaları yapılarak anlamlı bir sonucun elde edilip edilemeyeceğine bakılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen sonuçlara göre kargo gelirleri bazında her iki krizinde firmaların geneline yaygın bir etki gösterdiği anlaşılmış, hava kargo taşımacılığının sürdürülebilirliği açısından gelecekteki yaşanması muhtemel kriz süreçlerini en az olumsuz etkilerle yönetilebilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur. In this study, the positive and negative effects of the 2008 Global Financial Crisis and the Covid-19 Pandemic Crisis of the crises arising from different sources on the air cargo transportation sector are discussed. In order to evaluate the differences in the effects resulting from the structural differences of the crises in question; Reserve amounts, inflation, growth, export values of goods and products, trade volume of goods, total freight traffic and total revenues of companies engaged in air cargo transportation were examined. In this context, the time interval chosen to evaluate the effects of the 2008 crisis is 2008-2009, while the time interval chosen for the Covid-19 Pandemic is 2019-2020. In addition, among the annual activity reports of 21 air transport companies, which constitute approximately 80.3% of the air cargo market in the world, those that are suitable for the time period of the research were determined and included in the said activity reports; Wilcoxon and T Test tests were performed to see whether a meaningful result could be obtained over the changes in cargo revenues, total assets, total equity, current ratio and total liability data. According to the results obtained as a result of the study, various suggestions have been made in order to manage the crisis processes that are likely to be experienced in the future of air cargo transportation with the least negative effects.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: