BESYO özel yetenek sınavlarına giren öğrencilerin anksiyete düzeylerinin değerlendirilmesi
Özet
BESYO özel yetenek sınavlarına giren öğrencilerin anksiyete düzeylerinin araştırıldığı bu çalışma, İstanbul ili evreninde spor akademilerine hazırlık kursundaki 390 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Rainer Martens tarafından geliştirilen Spor Karşılaşmaları Kaygı (anksiyete) Testi (SCAT-A) (Illinois Yarışma Anketi) kullanılmıştır. Araştırmamızda verilen temel varsayımları hesaplandıktan sonra normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Bu bağlamda çarpıklık ve basıklık, bağımsız örneklemler için T-Testi ile Tek Yönlü ANOVA istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarımıza göre tüm öğrenciler sınav öncesi orta düzeyde anksiyete yaşamaktadır. Öğrencinin cinsiyeti, gelir durumu ve yaptığı spor türünün anksiyete üzerine herhangi bir etkisi tespit edilememiştir. Ancak öğrencinin yaşı ve geçmiş yaşantısındaki yaptığı spor süresinin uzunluğu olumlu etkide bulunarak bireyin anksiyete düzeyini azaldığı görülmektedir. Literatürde çeşitli araştırmalarda elde edilen farklı sonuçlar bu alanda ileri çalışmalar yapılması gerektiğini düşündürmektedir. Ancak, BESYO özel yetenek sınavlarına girecek öğrencilerin kaygı düzeylerinin ölçülerek kaygı durumuna göre bu kişilere destek sağlanması sınav başarılarını olumlu yönde etkilemesi beklenmektedir. This study, which investigated the anxiety levels of the students entering the Besyo special talent tests, was carried out with 390 people in the preparatory course for the sports academies in the Istanbul province. In the research, Sports Encounters Anxiety Test (SCAT-A) developed by Rainer Martens was used as data collection tool. After calculating the basic assumptions given in our study, it was determined that it showed a normal distribution. In this context, T-Test and One-Way ANOVA statistical analysis methods were used for skewness and kurtosis, independent samples. According to our research results, all students have middle class anxiety before the exam. The gender, income status and type of sport have no effect on the anxiety of the students. However, the length of any sport period in the student's age and past lives has a positive effect and decreases the anxiety level of the individual. The different results obtained in various studies in the literature suggest that further studies should be done in this field. It is expected that the anxiety levels of the students who will take the physical education and sports school special talent exams are measured and providing support according to their anxiety level will positively affect their exam success.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3831Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: