8 haftalık ritmik cimnastik temelli antrenmanın 4-6 yaş çocukların bazı güç ve denge parametreleri üzerine etkisinin incelenmesi
Özet
Amaç: 4-6 yaş arası ritmik cimnastiğe yeni başlayan öğrencilere 8 haftalık ritmik cimnastik temel antrenmanlarının statik ve dinamik denge ve güç performansları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Araştırma İstanbul ili, Bayrampaşa ilçesinde faaliyet gösteren Mor Anaokulu'nda öğrenci olan yaşları 4-6 arasında değişen deney grubu 14, kontrol grubu 14 kişi rastgele seçilmiş toplam 28 öğrenci gönüllü katılımıyla oluşturulmuştur. Araştırmada katılımcılara 8 haftalık ritmik cimnastik temel antrenman programı uygulanmış ve veri toplama sürecinde ön-son test karşılaştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda katılımcılara öncelikli olarak dikey sıçrama testi sonrasında sırasıyla statik denge testi, dinamik denge testi ve beden kompozisyonuna ilişkin ölçümler yapılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Veri normalliği başlangıçta parametrik istatistiksel analizin kullanılmasına izin veren Shapiro-Wilk testi kullanılarak doğrulanmış, testlerin ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığını değerlendirmek amacıyla tekrarlanan ölçüm ANOVA analizi test yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada zamana göre deney ve kontrol grubu arasında eller serbest dikey sıçrama testi (p=.000), sağ ayak üzerinde yıldız denge testi (p=.000), sol ayak üzerinde yıldız denge testi (p=.000), SİGMA XL en kolay 60 saniye (p=.006), SİGMA L kolay 30 saniye (p=.001) bulunmuştur. Sonuçlar: Araştırmanın deney ve kontrol grubu arasında eller serbest dikey sıçrama testi(CMJ), eller belde dikey sıçrama testi, sağ ayak üzerinde yıldız denge testi, sol ayak üzerinde yıldız denge testi, SİGMA XL en kolay 60 saniye testi, SİGMA L kolay 30 saniye testi ön test ve son test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmüştür. Purpose: To investigate the effect of 8-week rhythmic gymnastics basic training on static and dynamic balance and power performances for students aged 4-6 who are new to rhythmic gymnastics. Materials and Methods: The research was formed with the voluntary participation of 28 students, 14 in the experimental group and 14 in the control group, who were students in the Mor Kindergarten operating in the Bayrampaşa district of Istanbul province, aged 4-6. In the study, an 8-week rhythmic gymnastics basic training program was applied to the participants and the pre-post test comparison method was used in the data collection process. In this direction, firstly, the vertical jump test, followed by the static balance test, dynamic balance test and body composition measurements were made to the participants, respectively. The analysis of the data was evaluated using the SPSS 22 package program. Data normality was initially confirmed using the Shapiro-Wilk test, which allowed the use of parametric statistical analysis, and the repeated measure ANOVA analysis test method was used to evaluate the significance of the difference between the means of the tests. Results: In the study, hands-free vertical jump test (p=.000), star balance test on the right foot (p=.000), star balance test on the left foot (p=.000), SIGMA XL between the experimental and control groups according to time. easiest 60 seconds (p=.006), SIGMA L easy 30 seconds (p=.001). Conclusion: Hands-free vertical jump test, counter movement jump test, star balance test on the right foot, star balance test on the left foot, SIGMA XL easiest 60 second test, SIGMA L easy 30 second test pretest between the experimental and control groups of the study. There was a statistically significant difference between the post-test and post-test values.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3810Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: