dc.contributor.author | Evran, Tuğberk | |
dc.date.accessioned | 2023-01-25T17:06:41Z | |
dc.date.available | 2023-01-25T17:06:41Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3774 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ MILAIM BERISHA
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Hareket ve Antrenman Bilim Dalı
Konu: Spor = Sports | en_US |
dc.description.abstract | Espor'a hem ülkemizde hem de dünyanın genelinde bir önyargı olduğu bilinmektedir, çağın gereklilikleri kısa, orta ve uzun vadelerde olmak üzere sürekli değişmekteyken spor olgusunun da değişmesini görmek artık şaşırtıcı olmaktan çıkma noktasına gelmiştir. Bu temelden hareketle Espor'un, spor olgusunun değişiminin öbeğinde olduğu görülmektedir. Alanı daha iyi anlamak, keşfetmek ve spor vb. bilim dallarındaki bilinmezleri ortaya çıkartmak son derece önemlidir. Çünkü espor'un temelde hareketsiz yapıldığı düşüncesi yalnızca yapılacak çalışmalarla değiştirilebilir. Bu tez çalışma ise tam olarak bunu hedeflemektedir. Spor branşları için bilişsel özelliklerin başarısı ile performans düzeyi arasında bir bağ olduğu düşünüldüğünde, reaksiyon zamanı birçok spor branşı için son derece önemli olarak öne çıkmaktadır. Basketbol branşı son derece hızlı, anlık karar verilmesi gereken pozisyonları barındıran ve bununla birlikte belli bir noktadan sonra ince beceriler ile birlikte esas olan fiziksel ya da zihinsel becerilerin öne çıkması için performansın optimuma gelmesinde her eylemin kusursuza yakın olması gerekmektedir. Reaksiyon zamanı ise saniyenin çok küçük ölçeklerinde gerçekleştiğinden dolayı bu branş için son derece önemlidir. Espor'da ise yine hem görsel hem de işitsel reaksiyon zamanı son derece önemli olarak karşımıza çıkmaktadır. Çünkü oyuncular yoğun olarak hem derinlik algılama, anlık karar verme, problem çözme yetenekleriyle birlikte olaylara doğru ve hızlı reaksiyon vermek zorundadırlar. Buradan yola çıkılarak yapılan bu tez çalışmasında görsel reaksiyon (FitLight) ve işitsel reaksiyon ölçümlerinde oturarak iki el (görsel reaksiyon) ile gerçekleştirilen ölçümde espor oyuncularının basketbol oyuncularından daha başarılı olduğu, ayakta ve oturarak yapılan diğer tüm testlerde de iki grup arasında anlamlı farkın olmadığı ortaya çıkmıştır. Kanonik verilerde de yine espor oyunlarının basketbol oyuncularının reaksiyon zamanlarını geliştirmek maksatlı kullanılabileceği öngörüsünde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | It is known that there is a prejudice against esports both in our country and in the world. While the requirements of the age are constantly changing in short, medium and long terms, it is no longer surprising to see the change in the sports phenomenon. Based on this basis, it is seen that Esports is at the center of the change of the sport phenomenon. Better understanding of the field, exploring and sports etc. It is extremely important to reveal the unknowns in the branches of science. Because the idea that esports is basically done inactive can only be changed with the studies to be done. This thesis aims exactly that. Considering that there is a link between the success of cognitive characteristics and performance level for sports branches, reaction time stands out as extremely important for many sports branches. The basketball branch is extremely fast, contains positions that require instant decisions, and after a certain point, in order for the physical or mental skills to come to the fore along with the fine skills, every action must be close to perfect in order to optimize the performance. Reaction time, on the other hand, is extremely important for this branch, as it takes place in very small scales of a second. In esports, on the other hand, both visual and auditory reaction time is extremely important. Because players have to react quickly and accurately to events with their depth perception, instant decision making and problem solving abilities. Based on this, in this thesis study, it was revealed that esports players were more successful than basketball players in the measurement of visual reaction (FitLight) and auditory reaction with two hands (visual reaction) while sitting, and there was no significant difference between the two groups in all other tests performed while standing and sitting. . In the canonical data, it has been predicted that esports games can be used to improve the reaction times of basketball players. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.title | Amatör düzeydeki espor ve basketbol oyuncularının üst ekstremitelerindeki görsel ve işitsel reaksiyon sürelerinin karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Comparison of the visual and auditory reaction times in the upper extremities between amateur level esports and basketball players | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |