Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSubaşı, Yusuf
dc.date.accessioned2023-01-24T15:13:55Z
dc.date.available2023-01-24T15:13:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3759
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA SAVAŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractErgenlik dönemi, bireylerin akran etkisi altında kaldığı dönemdir. Bu dönemde pek çok ergen birey, arkadaş grubundan dışlanmamak için yanlış davranışlar gösterebilmektedir. Bu davranışların en bilinenleri; hırsızlık, sigara-alkol tüketimi ve madde kullanımıdır. Bu araştırmanın temel amacı, madde kullanımı olan geç ergenlerin madde kullanım düzeyi, akran zorbalığı ve bilişsel çarpıtmalar düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma 2020-2021 tarihleri arasında Elazığ, Muş ve Gaziantep illerinde bulunan AMATEM servis ve polikliniklerinde gerçekleştirmiştir. Araştırmanın evreni madde kullanımı olan geç ergen bireylerdir. Araştırmanın örneklem grubunu ise gönüllülük esasına dayalı olarak 18-25 yaş arasındaki geç ergenlerden seçilen 400 katılımcı oluşturmaktadır. Bu kapsamda araştırma sürecinde Kişisel Bilgi Formu, Bağımlılık Profil İndeksi Ölçeği (BAPİ), Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği (AZBÖ) ve Bilişsel Çarpıtma Ölçeği (BÇÖ) ile veri toplanmıştır. Araştırma sonunda, madde kullanımı olan geç ergenlerde bağımlılık profili indeksinin akran zorbalığına ait zorba ve kurban puanları ile anlamlı ilişkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, bağımlılık profili indeksine ait toplam puan ile bilişsel çarpıtmalar arasındaki ilişki değerlendirildiğinde, bilişsel çarpıtmalara ait toplam puan ile olumsuz benlik algısı, kendini suçlama, çaresizlik, umutsuzluk ve yaşan tehlikesi boyutlarının bağımlılık profili indeksi ile pozitif yönlü ilişkisi bulunmuştur. Bu araştırmaya ait bağımlı değişkenler; bağımlılık profili indeksi, akran zorbalığı ve bilişsel çarpıtmalardır. Daha sonraki araştırmalarda, bu değişkenlere ek olarak yeni değişkenlerin ilişkisi incelenebilir.en_US
dc.description.abstractThe era of adolescence is the period that individuals are under the influence of the peer. In this period, many adolescent individuals can show false behaviors to avoid exclusion from the group of friends. The majorities of these behaviors; Theft is the use of smoking-alcohol consumption and substance. The main purpose of this research is to examine the relationship between substance use levels, peer bullying and cognitive distortion levels of the late adolescents with substance use. The research carried out in Amatem Service and Polyclinics, which are located in Elazig, Mus and Gaziantep between 2020-2021. The universe of the study is the late adolescent individuals with substance use. The sample group of the research is 400 participants selected from the late adolescents between the age of 18-25 based on the basis of volunteering. In this context, the Personal Information Form in the Research Process, the Dependency Profile Index Scale (DPIS), the Data Bullying Scale (DBS) and the Cognitive Distortion Scale (CDS) and data were collected. At the end of the research, it was concluded that the addiction profile index of the peer bullying of the peer bullying in late adolescents is not significantly related to the bullying and victim scores of the peer bullying. In addition, when the relationship between the total score and cognitive distortions of the addiction profile index was evaluated, the positive relationship with the total score of cognitive distortions and negative self-perceptions, self-blame, helplessness, despair and the danger of the danger of the danger of despair, despair and the danger of the danger of the danger of the despair and the danger of the danger. Dependent variables of this study; The Addiction Profile Index is peer bullying and cognitive distortions. In subsequent research, the relationship of new variables can be examined in addition to these variables.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMaddeen_US
dc.subjectGeç Ergenleren_US
dc.subjectAkran Zorbalığıen_US
dc.subjectBilişsel Çarpıtmalaren_US
dc.subjectArticleen_US
dc.subjectLate Adolescentsen_US
dc.subjectPeer Bullyingen_US
dc.subjectCognitive Distortionsen_US
dc.titleMadde kullanımı olan geç ergenlerde akran zorbalığı ve bilişsel çarpıtmaların incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of peer bullying and cognitive distortions in young adolescents with subatance useen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess