Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBodur, Ebru
dc.date.accessioned2023-01-24T12:36:49Z
dc.date.available2023-01-24T12:36:49Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3747
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA SAVAŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstract48-72 aylık çocukların ailelerinin sosyodemografik durumlarının çocuklarda ekran bağımlılığını tetikleyip tetiklemediğini ve gelişen bağımlılığın çocuğun o yaşlarda kazanması gereken öz bakım becerilerini geriletip geriletmediği de bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu araştırmanın evrenini 48-72 aylık 200 çocuk oluşturmaktadır. Ölçekler bu 200 çocuğun veli ve öğretmenlerine uygulanmıştır. Araştırma verileri Sosyo demografik bilgi formu, problemli medya kullanım ölçeği ve okul öncesi dönem çocukları (36–72 ay) için öz bakım becerileri ölçeği - öğretmen formundan elde edilmiştir. Analizlerin normal dağılımını denetlemek amacıyla, basıklık ve çarpıklık değerleri esas alınmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi kullanılmıştır. Varyans analizi sonucunun anlamlı çıkması durumunda farkın hangi değişkenden kaynaklandığını bulmak amacıyla Tukey testine bakılmıştır. Tukey testinin uygulanamadığı durumlarda LSD testine bakılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde IBM SPSS Statistic 28.0 yazılımından yararlanılmış ve bütün çözümlemeler .05 anlamlılık seviyesi göz önüne alınarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; örneklemi oluşturan çocukların 88'i kız (%44), 112'si erkektir (%56). Bu çocukların 98'i (%49) 48-60 ay, 102'si (%51) 60-72 ay yaş grubu içinde yer almaktadır. Araştırmada yer alan çocukların 88'i (%44) 0-6 ay, 45'i (%22,5) 1-2 yıl, 15'i (%7,5)2-3 yıl olmak üzere toplam 148'inin (%74) okul öncesi eğitim aldığı bildirilmiştir. Problemli medya kullanım ölçeği ile öz bakım becerileri ölçeği- öğretmen formu arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bu durum medya araçlarının aşırı kullanımının öz bakım becerilerini olumsuz etkilediğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine whether the sociodemographic conditions of the families of 48-72 months old children trigger screen addiction in children and whether the developing addiction regresses the self-care skills that the child should gain at that age. The population of this research consists of 200 children aged 48-72 months. The scales were applied to parents and teachers of these 200 children. The data of the study were reached by using "Socio-demographic Information Form", "Preschool Children (36-72 months) Self Care Skills Scale-Teacher" and "Problematic Media Use Measure". Kurtosis and skewness values were taken as basis to control the normal distribution of the data. To analyse the data, T-Test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used for independent samples from parametric tests.When variance analysis results were significant, Tukey test were used in order tofind which variance created the difference. In cases where Tukey test did not work, LSD Test was used. IBM SPSS Statistic 28.0 program was used inanalysis of data, and all analyses were tested at significance level of .05. According to the findings of this research, of the children in the sample, 88 (44%) are girls and 112 (56%) are boys. 98 of these children are in the age group of 48-60 months and 102 of them are in the age group of 60-72 months. Of the children in the study, 88 (44%) are 0-6 months, 45 (22.5%) 1-2 years, 15 (7.5%) 2-3 years, a total of 148 ( 74%) are reported to have received pre-school education. A negative relationship was found between the problematic media use scale and the self-care skills scale-teacher form. This situation reveals that excessive use of media tools negatively affects self-care skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEkran bağımlılığıen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectÖz bakım becerilerien_US
dc.subjectScreen addictionen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectSelf-care skillsen_US
dc.titleOkul öncesi çocuklarda ekran bağımlılığı ile öz bakım becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe relationship between screen addiction and self-care abilities in early childhooden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess