Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBoubacar, Bibata
dc.date.accessioned2023-01-24T11:54:05Z
dc.date.available2023-01-24T11:54:05Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3745
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK SUCU Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı / Yeni Medya İletişim ve Habercilik Bilim Dalı Konu: Radyo-Televizyon = Radio and Televisionen_US
dc.description.abstractKitle iletişim araçları arasında en yaygın araç televizyondur. Televizyon yeni medya mecralarının yaygınlığına rağmen birey üzerinde etkili olmaya devam etmektedir. İnternetin gelişiyle birlikte insanlar telefon ve bilgisayar gibi elektronik cihazlara daha fazla odaklandılar. Çoğunlukla televizyon izlemek, neredeyse tüm televizyon programlarının yayınlandığı sosyal ağlar profilinden sıkıcı hale geldi. Gittikçe, aynı anda hem bilgilenmenizi, hem eğitim almanızı hem de eğlenmenizi sağlayan web Tv gibi yeni şeyler ortaya çıkıyor. Tüm bu unsurlar, televizyonda, Netflix ve diğerleri gibi çeşitli platformlarda yayılan reklamlar, filmler veya diziler aracılığıyla cinsiyetler arasındaki yani erkekler ve kadınlar arasında eşitsizliklerin etkilenmesine katkıda bulunur ve bu klişelerin yayılmasına katkıda bulunur. Erkek ve kadın hiçbir düzeyde eşit olamaz, ancak hepimiz aynı şeyleri yapabiliyoruz, erkek ve kadın arasında var olan tek fark, doğal olan cinsiyet düzeyinde kalır. Bunun için bu çalışmada hedef, toplum tarafından kadına ve erkeğe aktarılmış olan rollerin en çok izlenen saatlerde yayında olan Hint filmlerindeki karakterler aracılığı ile nasıl temsil edildiğini, toplumsal cinsiyet rollerinin bu şekilde nasıl yeniden üretildiğini ve ataerkil toplum yapısının özelliklerinin filmlerin hikayeleri ve karakterlerinde nasıl sunulduğu yer almaktadır. İçerideki yer alan karakterler ve hikayeler aracılığı ile toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının yeniden üretilmesini sağlayan 2016-2020 yıllar arasında Netflix' de gösterimde olan Dangal ve Gunjan Saxena savaşta bir pilot filmleri örnekleme olarak seçilmiştir. Filmlerde kadın ve erkek temsillerinin nasıl sunulduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe most common medium among mass media is television. Despite the prevalence of new media, television continues to be influential on the individual. With the advent of the internet, people have focused more on electronic devices such as phones and computers. Watching television fort, the most part has become boring to the profile of the social networks on which almost all television shows are broadcast. More and more, new things are emerging, such as web TV, which allows you to be informed, educated and entertained at the same time. All these elements contribute to influencing inequalities between the sexes, that is, between men and women, through advertisements, movies or series spread on various patforms such as television or netflix and others and contribute to the spread of these stereotypes. Man and woman cannot be equal on any level, but we can all do the same things, the only difference that exists between man and woman remains at the level of gender, which is natural. For this study is how the roles transferred to men and women by the society are represented by the characters in the İndian movies that are on the air during the most watched hours, how the gender roles are reproduced in this way and how the characteristics of the patriarchal social tructure are presented in the stories and characters of the movies. A pilot in the war Gunjan Saxena and Dangal films, which were screened on Netflix between 2016 and 2020, were chosen as a sample, enabling the reproduction of gender stereotypes through the characters and stories in the interior. Reveals how the representations of men and women are presented in films.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKitle İletişimen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectToplumsal Cinsiyeten_US
dc.subjectCinsiyet Rollerien_US
dc.subjectToplumsal Cinsiyet Eşitsizliğien_US
dc.subjectMass Communicationen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectGender Rolesen_US
dc.subjectGender Inequalityen_US
dc.titleToplumsal cinsiyet rollerinin Hindistan filmleri üzerinden incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of gender roles through Indian filmsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess