dc.contributor.author | Kaymakçı, Turgay | |
dc.date.accessioned | 2022-09-18T19:28:58Z | |
dc.date.available | 2022-09-18T19:28:58Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3721 | |
dc.description | Danışman: DOÇ. DR. ERDEM BAĞCI
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
Konu: İşletme = Business Administration | en_US |
dc.description.abstract | Yönetim olgusu, dünya var olduğundan bugüne her zaman tarihsel ve evrensel bir olgu olmuştur. Küreselleşme ile birlikte dünyadaki siyasal, ekonomik, teknolojik ve sosyo-kültürel alanlardaki değişimler ve gelişmeler ışığında yönetim anlayışı da doğal olarak değişmektedir. Değişim olgusu, değişmeyen evrensel bir olgudur, kurum ve kuruluşlar, değişim karşısında değişimi yönetebilme becerisini kendilerine kazandıracak yönetim metodunu seçmeleri gerekmektedir. 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren stratejik yönetim kavramı, özellikle işletme ve yönetim sahasında kullanılmıştır. Stratejik yönetim, en öz haliyle işletmenin çevresi ile ilişkilerini düzenleyen ve rakiplerine karşı üstünlüğü sağlamak amacıyla kaynakları harekete geçiren bir yönetim anlayışı olarak ifade edilebilir. 21. yüzyılda ülkeler arasında yaşanan ulusal, bölgesel ve küresel rekabetin en önemli dinamikleri arasında eğitim kurumları ön plana çıkmıştır. Eğitim kurumlarının iyi yönetilmesi ve dünya ile rekabet edebilir duruma gelmesi önemli bir konu haline gelmiştir. Dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de modern toplumların temel kurumları arasında yer alan eğitim kurumları önemli bir değişim ve dönüşüm sürecinden geçmek, ulusal ve uluslararası alanda öne çıkan eğitim kurumlarıyla rekabet edebilmek için yeniden yapılandırılması adeta zorunlu bir hâle gelmiştir. Stratejik yönetim sürecinin, kurumların gelişmesi, rekabet edebilirliği ve performansları üzerinde olumlu etkileri bilimsel olarak ortaya konulmuş olup, ayrıca çalışan memnuniyetinin de bu hususta önem arz ettiği düşünülmektedir. Stratejik yönetim'in önemine dikkat çekerek, İstanbul İlindeki özel lise ve ortaokul kurumlarında örgütsel performans ile arasındaki ilişkide çalışan memnuniyetinin rolü ortaya konulmaya çalışılacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | The phenomenon of management has been historical and universal since the world came into existence. In the light of changes and developments in the political, economic, technological and socio-cultural fields in the world along with globalization, the understanding of management is also changing naturally. The phenomenon of "change" is a universal phenomenon that does not change. Institutions and organizations need to choose a management method that will give them the ability to manage change in the face of change. From the second half of the 20th century, the concept of Strategic Management has been used, especially in the field of business and management. Strategic Management, in its essence, can be expressed as a management approach that regulates the relations of business with its environment, and mobilizes resources to ensure superiority over its competitors. In the 21st century, among the most important dynamics of national, regional and global competition between countries, educational institutions have gained priority. Good management of educational institutions and competitiveness with all other countries have become an important issue. As in the world, educational institutions among the main institutions of modern societies in Turkey have become mandatory to undergo a significant process of change and transformation, restructuring them to compete with educational institutions that stand out nationally and internationally. The positive effects of the Strategic Management Process on the development, competitiveness and performance of institutions have been scientifically demonstrated, and employee satisfaction is also considered important in this regard. By drawing attention to the importance of Strategic Management, the role of employee satisfaction in the relationship between organizational performance and organizational performance in private high school and Secondary School institutions in Istanbul will be tried to be revealed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Stratejik Yönetim | en_US |
dc.subject | Çalışan Memnuniyeti | en_US |
dc.subject | Örgütsel Performans | en_US |
dc.subject | Strategic Management | en_US |
dc.subject | Employee Satisfaction | en_US |
dc.subject | Organizational Performance | en_US |
dc.title | Stratejik yönetim uygulamalarının örgüt performansı üzerindeki etkisinde çalışan memnuniyetinin moderatör rolü: İstanbul'da lise ve orta okul eğitimi veren özel kurumlar üzerine bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | The role of moderator of employee satisfaction in the impact of strategic management practices on organizational performance: A study on private institutions providing high school and secondary school education in İstanbul | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |