Covid-19 pandemisinin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sınav kaygı düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
Abstract
Araştırmanın amacı Covid-19 pandemisinin Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu öğrencilerinin sınav kaygıları üzerine etkisinin incelenmesidir.
Çalışmada Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim alan Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu öğrencilerinin bu dönemde sınav kaygılarının belirlenmesi ve
uygulamalı eğitimin yoğun olduğu beden eğitimi ve spor bilimlerinde, uzaktan
eğitimin öğrenciler üzerinde yarattığı etkinin ve kaygı durumunun saptanması
amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel tarama modeli olarak planlanmıştır. Anket formu
hazırlanarak katılımcılara sorulmuş ve nicel veri analizi yapılmıştır. Araştırmanın
evrenini Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmada kolayda örneklem yöntemi kapsamında 359 öğrenciye ulaşılmıştır.
Araştırma veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu;
demografik özelliklere yönelik sorulardan, Covid-19 pandemisine yönelik sorulardan
ve Sınav Kaygısı Ölçeğinden oluşmaktadır. Sınav kaygısı algısında ifadelere yönelik
tanımlayıcı istatistikler incelenmiştir. Buna göre ortalama değerlerin 2,48-3,03
arasında değiştiği görülmektedir. Bu durum araştırmaya katılan öğrencilerin sınav
kaygısının orta-düşük seviyede olduğunu göstermektedir. The aim of the research is to examine the effect of the Covid-19 pandemic on
the exam anxiety of the School of Physical Education and Sports students. It is aimed
to determine the exam anxiety of the Physical Education and Sports School students
who receive distance education during the Covid-19 process. It is aimed to determine
the effect of distance education on students and anxiety about exams in physical
education and sports sciences where appli ededucation is intense. The research was
planned as a descriptive survey model. A questionnaire form was prepared and the
participants were asked and quantitative data analysis wasmade. The universe of the
research consists of the students of the School of Physical Education and Sports. In the
study, 359 students were reached with in the scope of convenience sampling method.
Questionnaire form was used as research data collection tool. The survey form consists
of questions about demographic characteristics, questions about the Covid-19
pandemic and Exam Anxiety Scale. Descriptive statistics for the expressions in the
perception of test anxiety were examined. Accordingly, it is seen that the average
values vary between 2.48-3.03. This shows that the test anxiety of the students
participating in the research is at medium-low level.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: