Futbolda uygulanan eğitsel oyunların bazı fiziksel ve biyomotorik özellikler ile temel becerilere etkisinin incelenmesi
Özet
Bu çalışmada, futbol branşında temel eğitim sürecinde çocukların ilgisini arttırmak, eğitim sürecini daha keyifli bir hale getirmek ve verilen temel teknik eğitimin pekişmesi için branşa özgü eğitsel oyunların antrenman programlarının içeriğinde yer alması gerektiği düşünülmektedir. Bu fikir doğrultusunda araştırmanın amacı, futbola özgü temel eğitim sürecinde uygulanan eğitsel oyunların fiziksel ve biyomotorik parametreler ile futbola özgü temel tekniklere etkisinin incelenmesidir. Yapılan araştırmada, İstanbul Sarıyer İlçesindeki Enka Spor Kulübü futbol spor okulu bünyesinde yer almış 7-13 yaş grubu arasından iki ayrı dönemin ilk döneminden 20, ikinci döneminden 25 öğrenci olmak üzere toplam 45 kişi katılmıştır. Bu araştırmada, deneysel araştırma yönteminde sporculara uygulanan testler şunlardır; Otur-uzan (eriş), durarak uzun atlama, mekik, 30 metre sprint, Johnson futbol testi (JFT), uzun slalom testleri uygulanacak olup, vücut ağırlığı ve boy ölçümü yapılmıştır. Çalışmada elde edilen verilere göre iki grup arasında vücut ağırlığı ölçümü, otuz metre, durarak uzun atlama, esneklik, Johnson futbol testi (JFT), uzun slalom, mekik ön ve son test değişkenlerinde (p>0.05) anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırmada kontrol ve deney gruplarının ön ve son test sonuçları birbirinden ayrı olarak karşılaştırıldığında, iki ayrı dönemde de vücut ağırlığı ölçümü ve otuz metre ön test ve son test değişkenleri için anlamlı bir fark bulunamadığı tespit edilirken, durarak uzun atlama, esneklik, Johnson futbol testi (JFT), uzun slalom ve mekik ön test ve son test değişkenleri için anlamlı bir fark bulunduğu tespit edilmiştir. Bu bilgiler doğrultusunda, eğitsel oyun içerikli antrenman programı ile eğitsel oyun içeriği olmayan antrenman programı arasında anlamlı bir farklılık olmadığı fakat iki antrenman programının da kendi gruplarını kapsayan ön ve son testler sonucunda katılımcılar üzerinde fiziksel, biyomotorik ve futbol temel becerileri yönünde olumlu bir gelişim ve farklılık sağladığı belirlenmiştir. Sonuç olarak katılımcıların gelişimlerinde futbol temel eğitim sürecinde uygulanan eğitsel oyunların istatistiksel olarak etkileyecek düzeyde anlamlı bir fark yaratmadığı belirlenmiştir. In this study, it is thought that branch-specific educational games should be included in the training programs in order to increase the interest of children in the basic education process in the football branch, to make the education process more enjoyable and to reinforce the basic technical education given. In line with this idea, the aim of the research is to examine the effects of educational games applied in the basic education process specific to football, on physical and biomotoric parameters and football-specific basic techniques. In the research, a total of 45 students, 20 from the first semester of two separate semesters and 25 students from the second semester, from the 7-13 age group, who were included in the Enka Sports Club football sports school in Istanbul Sarıyer District, participated. In this research, the tests applied to the athletes in the experimental research method are as follows; Sit and reach (reach), standing long jump, sit-ups, 30 meters sprint, Johnson football test (JFT), long slalom tests will be applied and body weight and height measurements were made. According to the data obtained in the study, no significant difference was found between the two groups in body weight measurement, thirty meters, standing long jump, flexibility, Johnson football test (JFT), long slalom, shuttle pre- and post-test variables (p>0.05). In the study, when the pre-test and post-test results of the control and experimental groups were compared separately, no significant difference was found for body weight measurement and thirty-meter pre-test and post-test variables in both periods, while standing long jump, flexibility, Johnson football test (JFT), long slalom, and shuttle pretest and posttest variables were found to be significantly different. In line with this information, there was no significant difference between the training program with educational game content and the training program without educational game content, but both training programs showed a positive development and difference in physical, biomotoric and football basic skills on the participants as a result of the pre- and post-tests covering their own groups. determined. As a result, it was determined that the educational games applied during the basic football education process did not make a statistically significant difference in the development of the participants.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3668Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: