Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMbey, Pascal Idika
dc.date.accessioned2022-08-18T08:10:01Z
dc.date.available2022-08-18T08:10:01Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3656
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. SEZER CİHAN GÜNAYDIN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu:İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractThis research sought to explore and discover the relationship between pricing strategies and customer purchase, which is a determinant of customer retention. ShopRite Nigeria was the Case Study of this research. In specific terms, the research sought to: (i) investigate the effects of competitionbased pricing strategy on the customer retention of ShopRite Nigeria. (ii) Discover the effects of Everyday Low Pricing strategies on customer retention. (iii) Determine the effects of Value-Based Pricing strategies on customer retention of Shoprite Nigeria. The data analyzed in the course of this study were sourced from One hundred and Fifty (150) respondents across several states in Nigeria using Likert Scale structured questionnaires. Qualitative data was also sourced from several books, ShopRite's financial reports, and analysis by experts in the field of Business Administration, all duly referenced. Data analysis was carried out using descriptive statistics and regression analysis. The results of this study and the analysis of findings shows that all pricing strategies investigated have a strong influence on the customer retention of ShopRite Nigeria. The study recommends the ShopRite Nigeria should continue to leverage and explore the pricing strategies studied, and Nigerian government should create an enabling environment for major businesses like ShopRite and others to survive and thrive.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, fiyatlandırma stratejileri ile müşteriyi elde tutmanın bir belirleyicisi olan müşteri satın alma arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi ve keşfetmeyi amaçlamıştır. ShopRite Nijerya, bu araştırmanın Vaka Çalışmasıydı. Spesifik olarak, araştırma: (i) rekabete dayalı fiyatlandırma stratejisinin ShopRite Nijerya'nın müşteriyi elde tutması üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçladı. (ii) Gündelik Düşük Fiyatlandırma stratejilerinin müşteriyi elde tutma üzerindeki etkilerini keşfedin. (iii) Değere Dayalı Fiyatlandırma stratejilerinin Shoprite Nijerya'nın müşteriyi elde tutma üzerindeki etkilerini belirleyin. Bu çalışma sırasında analiz edilen veriler, Likert Ölçekli yapılandırılmış anketler kullanılarak Nijerya'daki çeşitli eyaletlerde Yüz Elli (150) katılımcıdan elde edilmiştir. Niteliksel veriler aynı zamanda çeşitli kitaplardan, ShopRite'ın mali raporlarından ve İşletme alanında uzman kişiler tarafından usulüne uygun olarak atıfta bulunulan analizlerden elde edildi. Veri analizi, tanımlayıcı istatistikler ve regresyon analizi kullanılarak yapıldı. Bu çalışmanın sonuçları ve bulguların analizi, araştırılan tüm fiyatlandırma stratejilerinin ShopRite Nijerya'nın müşteriyi elde tutma üzerinde güçlü bir etkisi olduğunu göstermektedir. Çalışma, ShopRite Nijerya'nın incelenen fiyatlandırma stratejilerinden yararlanmaya ve keşfetmeye devam etmesini ve Nijerya hükümetinin ShopRite ve diğerleri gibi büyük işletmelerin hayatta kalması ve gelişmesi için elverişli bir ortam yaratması gerektiğini önermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCustomer retentionen_US
dc.subjectEveryday low pricingen_US
dc.subjectCompetition based pricingen_US
dc.subjectValue-based pricingen_US
dc.subjectMüşteriyi elde tutmaen_US
dc.subjectGünlük düşük fiyatlandırmaen_US
dc.subjectRekabete dayalı fiyatlandırmaen_US
dc.subjectDeğere dayalı fiyatlandırmaen_US
dc.titleEffects of pricing strategies on customer retention: A case study of shoprite Nigeriaen_US
dc.title.alternativeFiyatlandırma stratejilerinin müşteriyi elde tutmaya etkileri:Shoprite Nijerya'nın vaka çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorMbey, Pascal Idika


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess