Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Burcu
dc.contributor.authorDemir, B. Mert
dc.date.accessioned2022-08-09T09:34:57Z
dc.date.available2022-08-09T09:34:57Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2149-5858
dc.identifier.issn2667-7296
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3650
dc.description.abstract2000’li yıllar ile Türkiye’de vakıf üniversitelerinin sayısı hızla artmaya başlamıştır. Bu yıllar hem dünyada hem de Türkiye’de üniversitelerin, girişimcilik misyonu altında yaptıkları faaliyetlerin piyasa ekonomisi öncelikli olmasının dönüşümünün başladığı yıllardır. Bu çalışmanın amacı, özellikle 1990 sonrası dünyada ve Türkiye’de yükseköğrenim sistemlerinde yaşanan yapısal dönüşümü ele alarak; vakıf üniversiteleri üzerinden girişimci üniversite kavramını, YÖK tarafından yayınlanan Vakıf Yükseköğretim Kurumları 2020 raporu, YÖK tarafından yayınlanan Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu 2020, TÜBİTAK verileri, The World University Rankings 2021 ve QS World University Ranking 2021 ışığında tartışmaktır. Çalışmada öncelikle, dünyada üniversitelerin gelişimi tartışılacak ve modern üniversitelerin doğuşundan günümüze kadar ki üniversitelerin amaçlarının, yapılarının ve faaliyetlerinin dönüşümü ele alınacaktır. Daha sonra, aynı tartışma modern üniversitelerin kuruluşunun Avrupa’ya göre nispeten daha geç bir tarihte gerçekleştiği Türkiye üzerinden yürütülecektir. Sonrasında ise, yükseköğrenimdeki yapısal dönüşüm ele alınacak ve bu yapısal dönüşümün bir uzantısı olarak vakıf üniversitelerinin kurulması ve sayılarının artışı irdelenecektir. Son olarak ise, günümüzde faaliyet gösteren vakıf üniversiteleri, söz konusu raporlarda yer alan verilerinden yararlanılarak girişimci üniversite kapsamında değerlendirilecek ve çeşitli öneriler sunulacaktır.en_US
dc.description.abstractThe number of foundation universities in Turkey with the 2000s began to increase rapidly. These years are the years where entrepreneurship of their activities under the priority mission of being the start of the transformation of the market economy, in the universities in Turkey and in the world. The purpose of this study is to discuss the concept of entrepreneurial university through foundation universities in the light of the Higher Education Council 2020 report published by YOK, University University Rankings 2021 and QS World University Ranking 2021 in particular by addressing the structural transformation that took place after 1990 in the higher education system in Turkey and in the world. In this study, first of all, the development of universities in the world will be discussed and the transformation of the aims, structures and activities of the universities since the birth of modern universities will be addressed. Later, the same discussion will be carried out in Turkey where relatively a later date by the establishment of modern European universities. Afterwards, the structural transformation in higher education will be discussed and the foundation and increase in the number of foundation universities will be examined as an extension of this structural transformation. Terminally, the foundation universities operating today will be evaluated within the scope of entrepreneurial univeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMugla Sitki Kocaman Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectVakıf Üniversitelerien_US
dc.subjectGirişimci Üniversiteen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectFoundation universitiesen_US
dc.subjectEntrepreneurial universityen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.titleGirişimci Üniversite Bağlamında Vakıf Üniversitelerine Bir Bakışen_US
dc.title.alternativeFoundation Universities as a New Entrepreneurship Modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0003-1034-9970en_US
dc.authorid0000-0002-8083-0172en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorDemir, Burcu
dc.institutionauthorDemir, B. Mert


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess