Şehir İmajına Dijital Platformlar Yardımıyla Bireysel Aktörlerin Katılımını Düşünmek: Google Earth Üzerinden Bir Değerlendirme
Özet
Bu çalışmada, dijitalleşme sonucu şehir imajını yönetme aşamasında önemli görülen
coğrafi haritalandırmaya dayalı sistemlerin sahip olduğu rolü tartışılmakta ve bireysel aktörlerin
paylaşımlarıyla bir yerel rehber olarak şehirlerin imaj oluşum sürecine katılımları irdelenmektedir.
Bu bağlamda Google Earth platformu üzerinden bireysel aktörlerin gerçekleştirdikleri paylaşımların
İstanbul Tarihi Yarımada üzerinden değerlendirilmesinde bulunulmuştur. Çalışmada şehir imajı
kavramına, dijitalleşme sürecinin etkisiyle şehir imajına yönelik faaliyetlerin ve faaliyette bulunan
aktörlerin değişimine odaklanılmıştır. Söz konusu kapsamda içerik analizi yardımıyla ilgili aktörlerin
paylaştığı fotoğrafların frekans ve kategorisel anlamda ayrımları ortaya koyulmuştur. Araştırma
sonuçlarına göre Tarihi Yarımada ile ilgili hem şehir sakinlerinin (yerlilerin) hem de turistlerin
(yabancıların) içerikler paylaştığı, bireysel aktörlerin İstanbul hakkında çoğunlukla gündüz ve güneşli
havada, tarihi eserleri ve kültürel öğeleri içerecek biçimde paylaşım gerçekleştirdikleri gözlenmektedir.
Bununla birlikte iklim, tarih, kültürel miras vb. yanında şehir imajı aşamasında çekicilik unsurları
altında değerlendirilebilen ulaşım, eğlence, eğitim vb. olmak üzere pek çok unsurun da paylaşımlarda
görünürlüğü göze çarpmaktadır. Paylaşımlar tarihsel olarak incelendiğinde en çok 2017-2022 yılları
arasında paylaşım yapıldığı görülürken paylaşımların benzer oranda hem yerli hem de yabancılar
tarafından gerçekleştirildiği, hakkında en çok paylaşım yapılanların ise Topkapı Sarayı, Süleymaniye
Cami ve Ayasofya Müzesi olduğu görülmektedir This study not only discusses the role of geographic mapping- based systems considered
important in the process of managing city image as a result of digitalization, but also examines the
participation of cities in the image-building process as a local guide with the participation of individual
actors. In this context, the posts of individual actors through the Google Earth platform on the historical
peninsula of Istanbul was evaluated. The study focuses on the concept of city image, the change of
activities and actors involved in the image of the city under the influence of the digitalization process.
In this context, content analysis was used to reveal the frequency and categorical distinctions of the
photographs shared by the relevant actors. The results of the study show that both city residents (locals)
and tourists (foreigners) share content about the Historic Peninsula, and that individual actors share
content about Istanbul, including historical artifacts and cultural elements, especially during the day
and in sunny weather. In addition, the visibility of many elements such as climate, history, cultural
heritage, etc., as well as transport, entertainment, education, etc., which can be evaluated among the
attractiveness elements in the city image phase, attracts the attention among the posts. A historical
review of the posts shows that most of the posts were shared in 2017-2022, with similar levels of
sharing by locals and foreigners, and Topkapı Palace, Süleymaniye Mosque, and Hagia Sophia
Museum being the most shared.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3646Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: