Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünaydın, Sezer Cihan
dc.contributor.authorİnal, İ. Haşim
dc.date.accessioned2022-08-03T13:38:18Z
dc.date.available2022-08-03T13:38:18Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2667-4475
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3640
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı hizmet sektöründe çalışan bireylerin psikolojik esenliklerinin demografik faktörlerden nasıl etkilendiğini ortaya çıkarmaktır. Psikolojik esenliği ölçümlemek üzere M. Seligman tarafından geliştirilen PERMA Psikolojik Esenlik Modeli kullanılmıştır. Bu model psikolojik esenlik çalışmalarında kullanılan en güncel ve geçerli yaklaşım olarak kabul edilebilir. Araştırma hipotezlerinin test edilmesi için 1101 kişiden elde edilen veriler üzerinden farklılık testleri gerçekleştirilmiştir. Cinsiyet, eğitim, yaş ve çalışma süresi gibi demografik verilerde anlamlı ve yüksek düzeyde farklılıklar tespit edilmiştir. Örneklem içerisinde Z kuşağına ait 483 bireyin var olması nedeni ile araştırma sonuçları Z kuşağının psikolojik esenliği ve yönetimi açısından da yorumlanmıştır. Araştırmanın kuramsal katkısı alan yazında demografik veriler ve psikolojik esenlik ilişkisindeki çelişkili sonuçlara temsili düzeyi büyük bir örneklem ile yön vermesi ve uygulamadaki katkısı ise işletme yöneticilerine psikolojik esenlik konusunda gerçekleştirecekleri tüm İK uygulamaları ve yönetim uygulamalarına ışık tutması olarak söylenebiliren_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the impact of demographic factors on psychological well-being of service sector employees. PERMA model which is developed by Seligman is used to measure psyhological well being of the participants. This model can be accepted as the most recent and valid approach to test well being. To test research hyphoteses, analyses done with 1101 participants. As a result of the analyses meaningful differences are proved in terms of gender, education, age and tenure in pscyhological well being scores of service sector employees. Analyses were repeated for Z generation individuals composed of 483 representatives and different results are also discussed and interpreted. Theoratical contribution of the study is showing a powerfull proof for the significant demographical differences in terms of employee psychological well being with an important size of the sample. Implicational contribution of the study is to lighten HR professionals and managers to increase pscyhological well being in their business companies and advicing some managerial implications and policies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.53804/izlek.1059454en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPERMA modelien_US
dc.subjectPsikolojik esenliken_US
dc.subjectDemografik analizen_US
dc.subjectPscyhological well beingen_US
dc.subjectDemographical analysesen_US
dc.titlePERMA Modelinin Demografik Faktörler Bağlamında İncelenmesi: Hizmet Sektöründe ve Z Kuşağında Geniş Ölçekli Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeInvestigation of PERMA Model within the Context of Demographic Factors: A Wide Scaled Research in Service Sector and Z Generationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİzlek Akademik Dergien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0003-3108-8247en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGünaydın, Sezer Cihan
dc.contributor.institutionauthorİnal, İ. Haşim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess