Ergenlerin Kişilik Tipolojisi ile Kullandıkları Problem Çözme Becerileri
Özet
Araştırma, Ergenlerin Kişilik Tipolojisi İle Kullandıkları Problem Çözme Becerilerini ölçmeyi amaçlayarak, ilişkisel tarama modelinden yararlanıp, betimsel bir çalışma olarak planlamıştır. Araştırma evrenini oluşturan, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Bakırköy Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Güngören Erdem Beyazıt Anadolu Lisesi öğrencilerinden random örneklem yolu ile seçilen 14-17 yaş grubundan 15 kişilik seçimlerle kız ve erkek olmak üzere her iki okuldan da toplam 240 öğrenci ile oluşturulmuştur. Öğrencilere; Mizaç Karakter Envanteri, Problem Çözme Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS 22.0 İstatistik paket programı kullanılmış, çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart Sapma) kullanılmıştır. Ölçekler arası karşılaştırmalarda Pearson Korelasyon Analizi, bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkene etkisini incelemek için Lineer Regresyon analizi kullanılarak sonuçlar .95 güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; ergenlerde cinsiyet, yaş ve aile ekonomik düzeyi değişkenleri ile problem çözme becerileri ve kişilik özellikleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Problem Çözme Becerisi, Kişilik Tipleri, Problem Çözme Yöntemleri The research aims to measure Adolescents' Personality Typology and Problem Solving Skills that they use, and planned as a descriptive study using relational screening model. The research population consisted of randomly selected 240 students from 14-17 age group from Bakırköy Religious Vocational School and GüngörenErdemBeyazıt Anatolian High School in Istanbul province in 2016-2017 academic year. Analysis of the data obtained from the study was made with SPSS 22.0 (Statistical Package for Social Sciences) Package program. Mean, standard deviation and percentage distributions are given as descriptive statistics. Pearson correlation analysis was used in the interscale comparisons. Linear regression analysis was used to determine the effect of independent variables on dependent variables. The results were evaluated at 95% confidence interval (p <0.05). As a result of the study; significant difference was found between gender, age, and family economic level variables and problem solving skills and personality traits. eywords : Problem Solving Skill, PersonalityTypes, Problem Solving Methods
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/360Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]