Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüceol, Nazlı
dc.contributor.authorUrfa, Ayşe Merve
dc.contributor.authorSarp, Pınar
dc.contributor.authorBinici, Ceylan Merve
dc.date.accessioned2022-06-21T08:41:59Z
dc.date.available2022-06-21T08:41:59Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2587-2672
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3601
dc.description.abstractThe Covid-19 pandemic has profoundly affected labor markets and working styles. Within the scope of the precautions taken to ensure social isolation worldwide, remote working, one of the flexible working practices, has started to be used compulsorily in many sectors. With the transition to distance education in higher education, academicians have started to work remotely. Due to all these developments, the work and family life of the employees came together, and this situation brought many questions about worklife balance and mental well-being. The main objective of the paper is to determine the impact of remote working on mental well-being of generation Y academicians, due to the Covid-19 pandemic in Turkey. In this context, surveys were applied to 397 generation Y academicians working at public and private universities, and the relations were analyzed with the SPSS program. Based on the results, we confirmed the hypothesis that the work-life balance of the generation Y academicians who started working remotely due to the Covid-19 outbreak had a statistically significant positive effect on mental well-being. On the other hand, it was observed that the demographic characteristics and academic titles of the participants did not make a significant difference on work-life balance and mental well-being.en_US
dc.description.abstractCovid-19 pandemisi, işgücü piyasalarını ve çalışma tarzlarını derinden etkilemiştir. Dünya genelinde sosyal izolasyonu sağlamak için alınan önlemler kapsamında esnek çalışma uygulamalarından biri olan uzaktan çalışma birçok sektörde zorunlu olarak kullanılmaya başlanmıştır. Yükseköğretimde uzaktan eğitime geçişle birlikte akademisyenler uzaktan çalışmaya başlamışlardır. Tüm bu gelişmeler nedeniyle çalışanların iş ve aile yaşamı bir araya gelmiş ve bu durum iş-yaşam dengesi ve mental iyi oluş ile ilgili pek çok soruyu beraberinde getirmiştir. Makalenin temel amacı, Türkiye’de Covid-19 salgını nedeniyle uzaktan çalışmanın Y kuşak akademisyenlerin mental iyi oluşları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu kapsamda kamu ve özel üniversitelerde görev yapan 397 Y kuşağı akademisyene anket uygulanmış ve ilişkiler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlardan yola çıkarak, Covid-19 salgını nedeniyle uzaktan çalışmaya başlayan Y kuşağı akademisyenlerin iş-yaşam dengesinin ruh sağlığı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir olumlu etkisi olduğu hipotezi doğrulanmıştır. Öte yandan, katılımcıların demografik özelliklerinin ve akademik unvanlarının iş-yaşam dengesi ve ruh sağlığı üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı görülmüştüren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectMental well-beingen_US
dc.subjectY kuşağıen_US
dc.subjectMental iyi oluşen_US
dc.titleThe Impact Of Work-Life Balance On Mental Well-Being Of Remote Working Generation Y Academicians Due To The Covid-19 Pandemic In Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye’de Covid-19 Pandemisi Nedeniyle Uzaktan Çalışan Y Kuşağı Akademisyenlerin Mental İyi Oluş Halinin İş-Yaşam Dengesine Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0001-8416-5707en_US
dc.identifier.volume43
dc.identifier.issue2
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYüceol, Nazlı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess