‘İçerik Turizmi’ (content tourism) veya Anlatı Turizmi Kavramlarının Analizi
Abstract
Anlatıların transmedya çağında, bilginin farklı medya mecralarda yayılımı ve anlatı yapısının
dönüşümü gözlemlenmiştir. Bu anlamda turizmde transmedyalaşma ve içeriklerin farklı
medyalarda yayılım süreci analiz edilmiştir. İçerik turizmine ilişkin tanım Takayoshi
Yamamura’nın ‘içerik turizmi’ (content turizm) kavramından alınarak Türkçeleştirilmiştir.
Araştırmada Yamamura’nın popüler kültür bağlamında tartıştığı ‘içerik turizmi’ olgusunun
yansımaları ikincil veriler, alana ilişkin yapılmış araştırmalar ışığında kavramsallaştırılmıştır.
Turizm kültürü medya ve turizm ilişkisi çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma turizm ve
transmedya anlatıları arasındaki ilişki kavramsal boyutuyla tanımlanmıştır. In the age of transmedia of narratives, the dissemination of information in different media and the
transformation of the structure of narrative were observed. In this sense, propagation period was
analysed in transmedia narratives in tourism and content in different media. The definition of
content tourism has been translated into Turkish by taking from the concept of Takayoshi
Yamamura's 'content tourism'. Reflection of the phenomenon of 'content tourism' what
Yamamura’s discussion in the context of the popular culture which secondary date were
conceptualized in the light of research pertaining to the field. The culture of the tourism has been
examined within the framework of the relationship between media and tourism. The relationship
between tourism and transmedia narratives have been defined with conceptual dimension in this
research.
Collections
The following license files are associated with this item: