Üniversite Öğrencilerinde Öznel İyi Oluş: Yaşamda Anlam, İyimserlik ve Umudun Rolü
Abstract
Pozitif psikoloji ekolü ile öznel iyi oluş, anlamlı yaşam, umut ve iyimserlik gibi
kavramlar en fazla araştırılan konular haline gelmiştir. Nitekim, pek çok araştırma,
yaşamında anlam olduğunu belirten, iyimser ve umutlu bireylerin, fiziksel ve psikolojik
açıdan daha sağlıklı olduklarını ortaya koymuştur. Bu araştırmada, yaşamda anlam algısı,
iyimserlik ve umut düzeylerinin öznel iyi oluş kavramıyla olan ilişkisi incelenmiştir.
Üniversite öğrencilerinden oluşan örnekleme, 984 (582 kadın, 402 erkek; Ortyaş = 21.26,
SS = 1.69) Yaşamın Anlamı Anketi, Yaşam Yönelimi Testi, Umut Ölçeği, Olumlu-Olumsuz
Duygu Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler Yapısal Eşitlik
Modeli (YEM) yoluyla incelenmiştir. Tüm değişkenlerin öznel iyi oluşu anlamlı olarak
yordadığı görülmektedir, yani yaşamda anlama sahip olma, iyimserlik ve umut, öznel iyi
oluş ile olumlu ve doğrudan ilişkidir ve diğer değişkenlere göre en güçlü yordayıcı
iyimserliktir With the school of positive psychology, concepts such as subjective well-being,
hope, meaningful life and optimism have become the well-researched topics. Indeed,
many studies have shown that optimistic and hopeful individuals who indicate meaning
in their lives are physically and psychologically healthier. In this study, the relationship
between sense of meaning in life, optimism and hope levels in relation to subjective wellbeing were examined. A total of 984 (582 female and 402 male) with the mean age of
21.26 (SD = 1.69) university students filled Positive-Negative Affect Schedule, Satisfaction
with Life Scale, Meaning in Life Questionnaire, Life Orientation Test, The Hope Scale. The
obtained data were analyzed by Structural Equation Modelling (SEM). All the variables predicted subjective well-being significantly, that is to say, having a meaningful life,
optimism and hope are in positive and direct relations with happiness and the most
powerful predictive variable is optimism
Volume
8Issue
2The following license files are associated with this item: