dc.contributor.author | Çavuşoğlu, Sinan | |
dc.contributor.author | Demirağ, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2022-06-02T09:34:44Z | |
dc.date.available | 2022-06-02T09:34:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17336/igusbd.702365 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3550 | |
dc.description.abstract | Araştırma giyim mağazalarını ziyaret eden tüketicilerin edinmiş oldukları
deneyimin; müşteri tatmini ve sadakati üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini giyim üzerine tüketim yapan ve sıklıkla benzer
giyim mağazalarını ziyaret eden tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmada hipotezlerin
test edilmesi için Smart PLS 3 (Partial Least Squares) istatistik programı kullanılmıştır.
Araştırmada ölçülmesi amaçlanan hipotezlerin testi için bootstrapping tekniği
uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre müşteri deneyiminin duyusal, duygusal, düşünsel
ve ilişkisel boyutlarının müşteri tatmini ile istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiye sahip
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca müşteri deneyiminin duyusal, duygusal, düşünsel ve
davranışsal boyutlarının müşteri sadakati ile benzer şekilde istatistiksel olarak anlamlı
bir ilişkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde davranışsal
boyutun müşteri tatminini; ilişkisel boyutun ise müşteri sadakatini etkilemediği
sonucuna ulaşılmıştır | en_US |
dc.description.abstract | This study was conducted to determine the impact of the consumer experience,
who visit clothing stores, on customer satisfaction and loyalty. The population of the study
consists of consumers who consume clothing and frequently visit similar clothing stores.
Smart PLS 3 (Partial Least Squares) statistical program was used to test the hypotheses.
Bootstrapping technique was used to test the hypotheses intended to be measured in the
study. According to the results of the analysis, the sensory, emotional, intellectual and
relational dimensions of the customer experience have a statistically significant
relationship with customer satisfaction. In addition, it was determined that the sensory,
emotional, intellectual and behavioral dimensions of the customer experience have a
statistically significant relationship similar to customer loyalty. As a result of the analysis behavioral dimension did not affect customer satisfaction and relational dimension did
not affect customer loyalty | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17336/igusbd.702365 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Müşteri deneyimi | en_US |
dc.subject | Deneyim ekonomisi | en_US |
dc.subject | Deneyimsel modüller | en_US |
dc.subject | Customer experience | en_US |
dc.subject | Experience economy | en_US |
dc.subject | Experiential modules | en_US |
dc.title | Müşteri Deneyimi, Müşteri Tatmini ve Müşteri Sadakati Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship between Customer Experience, Customer Satisfaction and Customer Loyalty: A Research on Clothing Sector | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 316 | en_US |
dc.identifier.endpage | 336 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |