dc.contributor.author | Gündüz, Ertan | |
dc.contributor.author | Keskin, Nursefa | |
dc.date.accessioned | 2022-06-02T09:24:48Z | |
dc.date.available | 2022-06-02T09:24:48Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17336/igusbd.680666 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3548 | |
dc.description.abstract | Değişim hızının yüksek olduğu günümüzde, örgüt başarısının en önemli
etkenlerinden biri olan liderlerin örgüt çalışanlarını yaratıcılığa ikna etmelerinde
Enneagram öğretisi/bilimi kurtarıcı olabilir. Bu çalışmada genel olarak Enneagram
bilgisinin liderlik davranış tarzına etkisi üstünde durulmuştur. Enneagram bilimini
öğrenen lider ve astların ortaya koyacağı başarı ve tarzın örgütteki etkililiği ve yaratıcı
liderliğin başarılı uygulamasına katkısı üzerine odaklanılmıştır. Lider ve astlarından
oluşan Afyon İlindeki eğitim teşkilatının örneklemi oluşturduğu gönüllü katılımcılara
(N=194) Enneagram eğitimi (60 saat) ön ve son test uygulanmıştır. Yaratıcı liderliği
benimsenme derecesi yüksek bir ölçekle ortaya koymak amacıyla keşfedici faktör analizi
ile ölçek geliştirmek amacıyla önceki çalışmalara ilaveten yöneticilerle yapılan araştırma
kısmında değinilen görüşmelerden yararlanılmıştır. Yöneticilerin Enneagram öğretisi
kavrayışına sahip olduktan sonra yaratıcı liderlik açısından astlarından daha çok fayda
sağladıkları bulunmuştur. Yaratıcı liderlik safhaları Enneagram öğretisi sayesinde daha
dengeli ve etkili kullanılmaya başlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In the pace of rapid change, Enneagram knowledge might be a rescuer to leaders
convincing followers for creativity. General point of this study was on the effect of
Enneagram knowledge in Leadership manner. The focus was on the contribution to
successful creative leadership implementation and manner of leader and followers who
learned Enneagram Science in the organization. A pre and end test has been executed to
the volunteer sample consisted of the respondents (N=194) in Afyon Province Education
Community faced with Enneagram Classes (60 hours). To reach a highly reliable creative
leadership scale and to apply an explanatory factor analysis beyond previous studies theinterviews has been arranged with managers dealt in the literature review part. After
gaining Enneagram knowledge perception leaders acquired better use of creative
leadership. The stages of creative leadership has been more balanced and effectively used
thanks to Enneagram training.
Keywords: Enneagram, P | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17336/igusbd.680666 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Enneagram | en_US |
dc.subject | Kişilik tarzı | en_US |
dc.subject | Duygudaşlık | en_US |
dc.subject | Değişime uyum | en_US |
dc.subject | Personality types | en_US |
dc.subject | Eempathy | en_US |
dc.subject | Adaptation to change | en_US |
dc.title | Örgütlerde Yaratıcılık Gerçekleştirme Olanağı Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A Study on the Opportunity to Realize Creativity in Organizations | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4843-4126 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 282 | en_US |
dc.identifier.endpage | 298 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Gündüz, Ertan | |