Türkiye’deki İşletmelerin Rekabet Kazanımlarında Kullandıkları Stratejik Yönetim Anlayışlarının Etkileri: Sistematik Bir İnceleme
Künye
Canan Tiftik, “Türkiye’deki İşletmelerin Rekabet Kazanımlarında Kullandıkları Stratejik Yönetim Anlayışlarının Etkileri: Sistematik Bir İnceleme”, İzlek Akademik Dergi (Izlek Academical Journal), 4 (1), 2021, ss. 45-55.Özet
21. yüzyılda her tür ve düzeydeki örgüt, varlığını sürdürmek ve gelişebilmek için rekabet etmeyi, ürün kalitesini
artırmayı veya verdiği hizmetlerde verimliliği sağlamayı hedeflemelidir. Değişim ve dönüşümün oldukça sık
yaşandığı, rekabet edebilme becerilerinin hayati önem taşıdığı günümüz dünyasında örgütler, varlıklarını
sürdürebilmek ve etkili olabilmek için sahip oldukları kaynakları etkili ve verimli kullanmak zorundadır.
Araştırmanın odak noktası olan stratejik yönetim anlayışı işletmeler için en önemli konulardan birisi olup
işletmelerin hedeflerini gerçekleştirmek için mevcut kaynaklarını en uygun ve en faydalı şekilde kullanmayı
arzu ederler. Bunun en uygun yollarından biri avantajlı yönlerini kullanarak dezavantajları bertaraf etmek ve
fırsatlardan faydalanarak tehditleri minimum seviyeye indirmektir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki
işletmelerin rekabet kazanımlarında kullandıkları stratejik yönetim anlayışlarının etkilerinin güncel ulusal
alanyazında yapılmış araştırmalar üzerinden sistematik olarak incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi,
betimsel tipte nitel sistematik derlemedir. Araştırmanın çalışma dokümanını Ocak 2020-Ekim 2021 yılları
arasında ulusal alanyazında işletmelerin rekabet kazanımlarında kullandıkları stratejik yönetim
anlayışlarının etkileri üzerine yapılmış 11 araştırmadan oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma dokümanını
oluşturan araştırmalar uzman görüşleri ışığında araştırmacı tarafından belirlenen 6 analiz parametresine
göre (amaç, araştırma modeli, araştırmanın örneklemi, veri toplama araçları, verilerin analizi ve sonuçlar)
incelenmiştir. Araştırma sonuçları; belirlenen analiz parametrelerine göre güncel ulusal alanyazında
Türkiye’deki işletmelerin rekabet kazanımlarında kullandıkları stratejik yönetim anlayışlarının etkilerine
yönelik sonuçlarının çıktılarının değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; işletmelerin
rekabet sağlamalarında dijital mecralarda uygulanan stratejiler, dijital ortamlardan gelen yeni ve çok büyük
miktarda verinin nasıl yönetileceği ve daha da daralan müşteri segmentlerine yönelik teklifleri ve mesajları
daha iyi kişiselleştirmek için verilerin nasıl kullanılacağının düşünülmesi gerektiği söylenebilir. Yapılan bu
sistematik inceleme araştırmasının stratejik yönetim ve rekabet konu kapsamı çerçevesine yönelik yapılacak
yeni çalışmalara ve konuyla ilgili işletmelere kaktı sağlayacağı düşünülmektedir. Organizations of all types and levels in the 21st century should try to compete, raise product quality or assure
efficiency in the services they provide in order to survive and thrive. In today's environment, when change and
transformation are experienced regularly and competitiveness skills are crucial, businesses have to manage
their resources effectively and efficiently in order to survive and be effective. Strategic management, which is
the topic of the research, is one of the most critical concerns for businesses, and organizations aim to use their existing resources in the most appropriate and most beneficial way to achieve their goals. One of the most
acceptable ways to do this is to eliminate the disadvantages by leveraging its positive characteristics and to
limit the threats by taking advantage of the possibilities. The purpose of this research is to systematically
investigate the consequences of strategic management approaches employed by enterprises in Turkey in their
competitive gains, through the researches performed in the present national literature. The method of the
research is a descriptive qualitative systematic review. The working document of the research consists of 11
studies done between January 2020 and October 2021 on the consequences of strategic management
approaches used by firms in competitive gains in the national literature. The studies that compose the working
document of the research were analyzed according to the 6 analysis parameters (purpose, research model,
sample of the research, data collection instruments, data analysis and findings) defined by the researcher in
the light of expert opinions. Research outcomes; According to the analysis parameters set, the outcomes of the
results of the strategic management approaches utilized by the enterprises in Turkey in the present national
literature on the competitive gains were analyzed. According to the results of the research; It can be said that
the strategies applied in digital media for businesses to compete, how to manage new and huge amounts of
data coming from digital media and how to use data to better personalize offers and messages for ever
narrowing customer segments should be considered. It is expected that this systematic review research will
contribute to the future studies to be done on the scope of strategic management and competition and to the
companies associated to the subject.
Cilt
4Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3486Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: