dc.contributor.author | Eyice Başev, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2022-04-19T08:32:57Z | |
dc.date.available | 2022-04-19T08:32:57Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 1302-3284 | |
dc.identifier.issn | 1308-0911 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.16953/deusosbil.1079454 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3477 | |
dc.description.abstract | COVID-19 sürecinde tüketicilerin farklı satın alma motivasyonlarına bağlı olarak
farklı tüketici davranışları göstermektedirler. Bu durum, hijyen alışkanlıklarından maske
takmaya, tüketici satın alma alışkanlıklarından evden çalışmaya kadar pek çok yeni
alışkanlığı da beraberinde getirmiştir. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı,
COVID-19 sürecinin Türkiye’de yaşayan tüketicilerin davranışlarına etkisi ve tüketici
eğilimlerindeki yeniliklerin bağışıklık güçlendirici gıda takviyeleri örneği üzerinden
belirlenmesidir. Araştırmanın modeli olarak nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 30 yaş ve üstü gönüllü 14 katılımcıdan
oluşmuştur. Araştırmanın veri toplama aracı olarak, çalışma grubunun demografik
özelliklerinin belirlenmesine yönelik 3 soru ve 9 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan
oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler MAXQDA 2018 programı ile içerik
analizi ve betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre;
katılımcıların pandemi döneminde daha sağlıklı gıda tüketme ihtiyacı ortaya çıktığı
saptanmıştır. Ayrıca katılımcıların pandemi sürecinde sağlıklarını korumaya daha fazla
önem verdiği de belirlendiğinden bağışıklık sistemini güçlendirici gıda takviyeleri kullandığı
söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | Consumers demonstrate various consumer behaviors in the COVID-19 process,
depending on their various purchasing reasons. Many new behaviors have emerged as a
result of this scenario, ranging from personal hygiene to the use of masks, from consumer
shopping habits to working from home. Based on this backdrop, the goal of the study is to
establish the impact of the COVID-19 process on consumer behavior in Turkey, as well as to
identify consumer trend developments using the example of immune-boosting food
supplements. The research model was a case study, which is one of the qualitative research
approaches. The research's study group comprised of 14 volunteers aged 30 and higher. An
interview form with three questions and nine semi-structured open-ended questions was used
to establish the demographic features of the study group as the research's data collection
technique. The MAXQDA 2018 application was used to evaluate the data using content
analysis and descriptive analysis techniques. According to the findings of the study,
participants will need to eat healthier diet during the pandemic time. Furthermore, because
it was discovered that the participants placed a higher priority on protecting their health
during the pandemic, it can be assumed that they took immune-boosting nutritional
supplements | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Dokuz Eylül Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.16953/deusosbil.1079454 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | COVID-19 süreci | en_US |
dc.subject | Tüketici davranışları | en_US |
dc.subject | Tüketici deneyimleri | en_US |
dc.subject | Pazarlama | en_US |
dc.subject | Bağışıklık güçlendirici gıda takviyeleri | en_US |
dc.subject | COVID-19 process | en_US |
dc.subject | Consumer behavior | en_US |
dc.title | Covid-19 Sürecinin Tüketici Davranışlarına Etkisi ve Tüketici Eğilimlerindeki Yenilikler: Bağışıklık Güçlendirici Gıda Takviyeleri Örneği | en_US |
dc.title.alternative | The Impact of the Covid-19 Process on Consumer Behavior And Innovations in Consumer Trends: The Case of Immune-Boostıng Food Supplements | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8936-1985 | en_US |
dc.identifier.volume | 24 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 69 | en_US |
dc.identifier.endpage | 91 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Eyice Başev, Sinem | |