dc.contributor.author | Eyice Başev, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2022-04-19T08:19:11Z | |
dc.date.available | 2022-04-19T08:19:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2619-9718 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3476 | |
dc.description.abstract | Mobil internetteki hızlı gelişmelerle birlikte sosyal medya platformlarının mobil uygulamalarını kullanan kişi sayısı gün
geçtikçe artmaktadır. En bilinen sosyal medya ürünleri arasında anlık mesajlaşma hizmeti veren Facebook, mikroblog
hizmeti veren Twitter ve anlık fotoğraf paylaşma hizmeti veren Instagram örnek olarak gösterilebilir. Yeni dünya sistemi
olarak da adlandırılan günümüz dijital çağında kullanıcıların bıraktıkları dijital ayak izleri sosyal medya iletişimlerini,
tutumlarını, deneyimlerini ve değerlerini anlamada oldukça önemli araştırma verileridir. Bu bağlamdan yola çıkılarak
araştırmanın amacı, yeni dünya sisteminde sosyal medya pazarlamasının platformlarından biri olan Instagram’ın
organik ürün tercihi örneği kapsamında ele alınmasına ilişkin katılımcı görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın
amacına yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu
29 yaş ve üstü gönüllü 18 katılımcıdan oluşmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan katılımcılarla COVID-19
pandemisi nedeniyle görüşmeler Google Meet üzerinden yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak çalışma
grubunun demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 3 sorudan ve sosyal medya pazarlamasının platformlarından biri
olan Instagram’ın organik ürün tercihlerinin belirlenmesine yönelik 19 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan
görüşme formu kullanılmıştır. Veriler MAXQDA 2018 Programı ile betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre güvenin tüketiciler için önemli olduğu ve katılımcıların çoğunluğu için Instagram üzerinden
organik ürün satın almayı güvenilir bulmaması dikkat çekmektedir | en_US |
dc.description.abstract | The number of people utilizing social networking apps on mobile devices is increasing daily. Some of the most wellknown social media products are Facebook’s instant messaging, Twitter’s microblogging, and Instagram’s instant
messaging. Using user-generated digital footprints can help researchers better comprehend the new global system’s
social media communications, behaviors, experiences, and values. In this context, the study’s goal is to examine how
Instagram, one of the new world system’s social media sites, is used in relation to organic product selection. This study
used a case study as a qualitative research method. The study group comprised of 18 adults aged 29 or older. Due to
the COVID-19 epidemic, it was done via Google Meet. The study used an interview form with 3 questions to assess
the research working group’s demographics and 19 semi-structured open-ended questions to determine Instagram’s
organic product preferences. The MAXQDA 2018 Program used descriptive analysis to analyze the data. According to
the results of the research, it is noteworthy that trust is vital for consumers and that majority of the participants do not
think it reliable to buy organic items on Instagram | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Akdeniz Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.31123/akil.988904 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Instagram | en_US |
dc.subject | Organik ürün tercihi | en_US |
dc.subject | Sosyal medya | en_US |
dc.subject | Sosyal medya pazarlaması | en_US |
dc.subject | Organic product preference | en_US |
dc.subject | Social media | en_US |
dc.subject | Social media marketing | en_US |
dc.title | Yeni Dünya Sistemince Sosyal Medya Pazarlaması: Instagram’dan Organik Ürün Tercihi | en_US |
dc.title.alternative | Social Media Marketing in the New World System: Organic Product Preference from Instagram | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8936-1985 | en_US |
dc.identifier.issue | 36 | en_US |
dc.identifier.startpage | 457 | en_US |
dc.identifier.endpage | 482 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Eyice Başev, Sinem | |