Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEyice Başev, Sinem
dc.date.accessioned2022-04-19T08:19:11Z
dc.date.available2022-04-19T08:19:11Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2619-9718
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3476
dc.description.abstractMobil internetteki hızlı gelişmelerle birlikte sosyal medya platformlarının mobil uygulamalarını kullanan kişi sayısı gün geçtikçe artmaktadır. En bilinen sosyal medya ürünleri arasında anlık mesajlaşma hizmeti veren Facebook, mikroblog hizmeti veren Twitter ve anlık fotoğraf paylaşma hizmeti veren Instagram örnek olarak gösterilebilir. Yeni dünya sistemi olarak da adlandırılan günümüz dijital çağında kullanıcıların bıraktıkları dijital ayak izleri sosyal medya iletişimlerini, tutumlarını, deneyimlerini ve değerlerini anlamada oldukça önemli araştırma verileridir. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, yeni dünya sisteminde sosyal medya pazarlamasının platformlarından biri olan Instagram’ın organik ürün tercihi örneği kapsamında ele alınmasına ilişkin katılımcı görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın amacına yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 29 yaş ve üstü gönüllü 18 katılımcıdan oluşmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan katılımcılarla COVID-19 pandemisi nedeniyle görüşmeler Google Meet üzerinden yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak çalışma grubunun demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 3 sorudan ve sosyal medya pazarlamasının platformlarından biri olan Instagram’ın organik ürün tercihlerinin belirlenmesine yönelik 19 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veriler MAXQDA 2018 Programı ile betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre güvenin tüketiciler için önemli olduğu ve katılımcıların çoğunluğu için Instagram üzerinden organik ürün satın almayı güvenilir bulmaması dikkat çekmektediren_US
dc.description.abstractThe number of people utilizing social networking apps on mobile devices is increasing daily. Some of the most wellknown social media products are Facebook’s instant messaging, Twitter’s microblogging, and Instagram’s instant messaging. Using user-generated digital footprints can help researchers better comprehend the new global system’s social media communications, behaviors, experiences, and values. In this context, the study’s goal is to examine how Instagram, one of the new world system’s social media sites, is used in relation to organic product selection. This study used a case study as a qualitative research method. The study group comprised of 18 adults aged 29 or older. Due to the COVID-19 epidemic, it was done via Google Meet. The study used an interview form with 3 questions to assess the research working group’s demographics and 19 semi-structured open-ended questions to determine Instagram’s organic product preferences. The MAXQDA 2018 Program used descriptive analysis to analyze the data. According to the results of the research, it is noteworthy that trust is vital for consumers and that majority of the participants do not think it reliable to buy organic items on Instagramen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkdeniz Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.31123/akil.988904en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectOrganik ürün tercihien_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSosyal medya pazarlamasıen_US
dc.subjectOrganic product preferenceen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectSocial media marketingen_US
dc.titleYeni Dünya Sistemince Sosyal Medya Pazarlaması: Instagram’dan Organik Ürün Tercihien_US
dc.title.alternativeSocial Media Marketing in the New World System: Organic Product Preference from Instagramen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0001-8936-1985en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage457en_US
dc.identifier.endpage482en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorEyice Başev, Sinem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess