Yatılı olarak okuyan öğrencilerin yeme tutumları, ayrılık anksiyeteleri, stresle baş etme yöntemleri ile gündüzlü okuyan öğrencilerin karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırmada, öğrencilerin yeme tutumları, ayrılık anksiyeteleri ve stresle başa
çıkma stillerinin yatılı ve gündüzlü okuma durumlarına göre karşılaştırılması
amaçlanmıştır. Araştırmaya, İstanbul Çekmeköy Girne Koleji- Vefa Lisesi ve Üsküdar
Kandilli Kız lisesinde eğitim gören 250 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri yeme
tutumları testi, ayrılık anksiyetesi belirtileri ölçeği ve stresle başa çıkma stilleri Ölçeği
kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T-Testi, ANOVA
ve Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin yatılı ve
gündüzlü okuma durumlarının yeme tutumları, stresle başa çıkma ve ayrılık
anksiyetesi değişkenlerine göre farklılaşmadığı saptanmıştır. Araştırmanın diğer bir
sonucuna göre ise öğrencilerin yeme tutumu özellikleri ile stresle başa çıkma ve ayrılık
anksiyetesi özellikleri arasında pozitif yönde anlamlı korelasyon saptanmıştır. Bu
sonuca göre öğrencilerin yeme tutumların artması ayrılık anksiyeteleri ve stresle başa
çıkma stillerinin artması anlamına gelmektedir. Araştırmanın bulguları, alan yazın ve
araştırmalar ışığında tartışılmış, öneriler sunulmuştur. In this study, it was aimed to compare students' eating attitudes, separation
anxiety and stress coping styles according to their boarding and daytime reading
situations. 250 students from Istanbul Çekmeköy Girne College-Vefa High School and
Üsküdar Kandilli Girls High School participated in the study. The data of the study
were collected using the eating attitudes test, the separation anxiety symptoms scale
and the stress coping styles Scale. Independent Sample T-Test, ANOVA and
Correlation Analysis were used to analyze the data. As a result of the research, it was
found that the students' boarding and daytime reading situations did not differ
according to the variables of eating attitudes, coping with stress and separation anxiety.
According to another result of the study, a significant positive correlation was found
between the eating attitude characteristics of the students and the characteristics of
coping with stress and separation anxiety. According to this result, the increase in
students' eating attitudes means an increase in separation anxiety and stress coping
styles. The findings of the study were discussed in the light of the literature and
researches, and recommendations were made.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: