Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGündüz, Ertan
dc.date.accessioned2022-04-06T13:54:57Z
dc.date.available2022-04-06T13:54:57Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2757-6140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3469
dc.description.abstractBugün organizasyonlarda geçmiş organizasyonlardan daha âdemi merkezi, yaratıcı, esnek ve yenilikçi bir iklim bulunmaktadır. Örgütsel öğrenmede kullanılan araçların en etkililerinden biri oyunlaştırmadır. Özellikle örgütsel yenilikçilik ve yaratıcılık açısından oyunlaştırmadan büyük yarar sağlanabileceği düşünülmektedir. Örgütsel eğitime yönelik bu yeni yaklaşımın kullanımını birçok faktör etkileyebilir. Yapıcı sapkın iş yeri davranışları, olumlu etkileri açısından örgütler için hayati bir öneme sahiptir. İlgili yazında çok sayıda araştırmacı oyunlaştırmanın rolünü netleştirmeye çalışsa da, yapıcı sapkın davranışların sonuçlarının, hem oyunlaştırma hem de örgütsel öğrenmedeki etkileri üzerine yapılan çalışmalar sınırlıdır. Bu doğrultuda, yapıcı işyeri sapkınlığı kavramına ilişkin yazın taramasının ardından bu kavramın, az çalışılan bazı yordayıcılar ışığında oyunlaştırma- örgütsel öğrenme ilişkisinde düzenleyici rolü oynaması beklendiği sonucuna ulaşılmaktadır. Yönetimsel ve daha fazla araştırma ihtiyacı sonuçlarına değinilmiştiren_US
dc.description.abstractOrganizations today have a more decentralized, creative, flexible and innovative climate than previous ones. One of the most effective tools used in organizational learning is gamification. It is thought that gamification can be of great benefit, especially in terms of organizational innovation and creativity. Many factors can influence the use of this new approach to organizational training. Constructive deviant workplace behaviors are vital for organizations in terms of their positive impact. Although many researchers have tried to clarify the role of gamification in the related literature, studies on the effects of constructive deviant behaviors on both gamification and organizational learning are limited. In this direction, after the literature review on the concept of constructive workplace deviance, it is concluded that this concept is expected to play a moderator role in the gamification-organizational learning relationship in the light of some less studied predictors. Administrative and more research needs implications are addressed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectYapıcı sapkınlıken_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectÖrgütsel öğrenme kapasitesien_US
dc.subjectFarklılıken_US
dc.subjectOyun deneyimen_US
dc.subjectConstructive deviance,en_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.subjectOrganizational learning capacityen_US
dc.subjectDifferenceen_US
dc.subjectGame experienceen_US
dc.titleOyunlaştırmanın Örgütsel Öğrenmedeki Rolü: Yapıcı Sapkın İşyeri Davranışının Düzenleyici Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Role of Gamification in Organizational Learning: The Moderator Effect of Constructive Deviant Workplace Behavioren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBilim-Teknoloji-Yenilik Ekosistemi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0003-4843-4126en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGündüz, Ertan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess