dc.contributor.editor | Efe, Eren | |
dc.contributor.editor | Yüksel, Emre | |
dc.date.accessioned | 2022-03-17T11:37:40Z | |
dc.date.available | 2022-03-17T11:37:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-605-4827-91-6 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3437 | |
dc.description.abstract | ÖNSÖZ
Son iki yıldır yaşadığımız Covid-19 salgınından toplumun tüm kesimleri önemli oranda etkilendi ve eğitimden sağlığa, ulaşımdan gündelik ilişkilere kadar birçok alanda yeni yaşam pratikleri geliştirmek durumunda kaldı. Salgında karşımıza çıkan önemli bir gerçek ise önceden de var olan dijital eşitsizliğin hızla yükselmesi oldu. Bu nedenle V. konferansımızın ana temasını salgının gözle görülür kıldığı dijital eşitsizlik oluşturmaktadır.
Dijital eşitsizlik bir taraftan dijital imkânlara erişimde yaşanan eşitsizlik bağlamında tartışılmaktadır. Son 20 yıldır büyük bir toplumsal dönüşümün içinden geçiyoruz. Sosyal medya, yapay zekâ, blokzincir, sanal gerçeklik, 5G vb. Bu teknolojilere ulaşabilenler ve ulaşamayanlar arasında derin bir dijital eşitsizlik ortaya çıkıyor. Az sayıda insan yapay zekâdan, sanal asistanlardan, blokzincirinden, 5G’den yararlanırken ve ekonomik-sosyal-kültürel perspektifini bu hizmetler üzerinden planlarken geniş bir kitle bu olanakların yalnızca izleyicisi/tüketicisi olarak kalmaktadır.
Dijital eşitsizlik bir diğer taraftan ise toplumda hâlihazırda var olan mevcut eşitsizlikleri pekiştiren etkisi itibarıyla ele alınmaktadır. Sınıfsal, cinsiyet, bölgesel, yaş grupları açıdan var olan eşitsizlikleri arttıran ve derinleştiren bir etkiye sahip olan dijital eşitsizlik, gerek yeni iletişim araçlarına sahiplik konusunda, gerekse de söz konusu araçları etkin kullanma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli eğitime erişimde adaletsiz bir durum yaratmaktadır. Dijital mecralarda görünür olamayan toplumsal kesimlerin sesleri de duyulmaz olmaya devam etmektedir. Özellikle eğitimde fırsat eşitsizliği, eğitimin yoğun bir biçimde dijital araçlarda gerçekleştiği içinde bulunduğumuz bu dönemde son derece belirginleşiyor.
Sadece teknolojiye erişim değil, nasıl kullandığımız, teknolojiyi kullanırken karşılaştığımız sorunlarla nasıl baş ettiğimiz de en az erişim kadar önemli bir konudur. Bu konferansta herkesin bilim ve teknoloji alanındaki gelişmelerden yararlanabilmesi ve aynı fırsatlara sahip olabilmesi için hangi adımların atılması gerektiğine ilişkin bir tartışma sağlamak amacındayız. Açık Bilim anlayışı çerçevesinde düzenlediğimiz konferansımız; dijital eşitsizliklerin tartışıldığı, bu eşitsizliklerin kaynaklarının ve sonuçlarının irdelendiği, aynı zamanda da çözüm önerilerinin ortaya çıktığı bir alan açmayı hedeflemektedir.
5. Uluslararası Yeni Medya Konferansı Organizasyon Komitesi | en_US |
dc.description.abstract | PREFACE
All segments of the society have been significantly affected by the Covid-19 epidemic that we have been experiencing for the last two years and had to develop new life practices in many areas from education to health, from transportation to daily relations. An important fact that emerged in the epidemic was the rapid rise of digital inequality that existed before. For this reason, the main theme of our 5th conference is digital inequality, which the epidemic made more visible.
Digital inequality, on the one hand, is discussed in the context of inequality in access to digital opportunities. We have been going through an extensive social transformation for the last 20 years. A deep digital inequality emerges between those who can and those who can not access technologies such as social media, artificial intelligence, blockchain, virtual reality, 5G, etc. While few people benefit from artificial intelligence, virtual assistants, blockchain, 5G and plan their economic-social-cultural perspective through these services, a large audience remains only the audience/consumer of these possibilities.
On the other hand, digital inequality is discussed in terms of its effect that reinforces the existing inequalities in society. Digital inequality, which has the effect of increasing and deepening the existing inequalities in terms of class, gender, regional, and age groups, creates an unfair situation in accessing the education necessary for both owning new communication tools and developing the skills to use these tools effectively. The voices of social segments that cannot be seen in digital media continue to be inaudible. Especially, inequality of opportunity in education becomes very evident in this period where education takes place intensively in digital tools.
Not only access to technology but also how we use technology and how we deal with the problems we encounter while using it is just as important as access. At this conference, we aim to provide a discussion on what steps should be taken so that everyone can benefit from advances in science and technology and have the same opportunities. Our conference, organized within the framework of Open Science conception, aims to open a space where digital inequalities are discussed, the sources and consequences of these inequalities are examined, and solutions are also offered.
5th International New Media Conference Organizing Committee | en_US |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER / CONTENTS
Sayfa/Page
Kurullar ve Komiteler / Boards and Committees iii
Önsöz v
Preface vi
İçindekiler / Contents vii
BİLDİRİ ÖZLERİ / ABSTRACTS
KULLANICILARIN SOSYAL MEDYA KAPİTALİZMİNE DÖNÜK FARKINDALIKLARI
ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA / An EMPIRICAL RESEARCH on USERS’
AWARENESS of SOCIAL MEDIA CAPITALISM 1
Abuzer YEŞİL
TEKNOLOJİNİN RASYONALİTESİ: BİLGİ ile GÜÇ ÖZDEŞLİĞİNDE TOPLUMU
TASARLAMAK / RATIONALITY of TECHNOLOGY: DESIGNING SOCIETY in the
IDENTITY of KNOWLEDGE and POWER 3
Ali KARAKAYA
YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK BİLGİLER AÇISINDAN
İNCELENMESİ / EXAMINATION of NEW MEDIA LITERACY LEVELS in TERMS of
DEMOGRAPHIC INFORMATION 5
Aytaç GÖĞÜŞ, Semra GEÇKİN ONAT, Sümeyye YÜCEL
PANDEMİ SÜRECİNDE SOSYAL MEDYA ve UTANÇ-SONRASI DÖNEM / POST-SHAME
ERA and SOCIAL MEDIA in the MIDST of a PANDEMIC 7
Bahar MURATOĞLU PEHLİVAN, Gül Esra ATALAY
SANATIN DİJİTAL ÇAĞINDA EMEK ve ÖZGÜNLÜĞÜN YENİ TANIMLARINA DOĞRU /
TOWARDS a NEW DEFINITION of LABOUR and ORIGINALITY in the DIGITAL AGE of
ART 9
Batu BOZOĞLU, Eda ÇEKİL KONRAT
REMİKS PRATİĞİNİN DİJİTAL EŞİTSİZLİK BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ /
REMIX PRACTICE from the PERSPECTIVE of DIGITAL INEQUALITY 11
Dilara TEKRİN
VİDEO PAYLAŞIM PLATFORMLARI ve OLUŞTURULAN TEKNO-SINIRLAR / VIDEO
SHARING PLATFORMS and TECHNO-BOUNDARIES 12
Ergin Şafak DİKMEN
GRAFİTİ: ANLATILAN SENİN HİKÂYENDİR / GRAFFITI: ABOUT YOU the TALE is TOLD 14
Gayem DOĞAN, Barış ÇOBAN
TÜKETİM KÜLTÜRÜ ve KARŞIT PROPAGANDA: SUBVERTISING ve CULTURE
JAMMING / CONSUMER CULTURE and COUNTERPROPAGANDA: SUBVERTISING and
CULTURE JAMMING 16
Gökhan DEMİREL
SPOR HABERLERİNDE POLİTİKLEŞME SORUNU: “FANATİK, FOTOMAÇ ve FOTOSPOR”
ÖRNEĞİ / THE PROBLEM of POLITICIZATION in SPORTS NEWS: The EXAMPLE of
“FANATİK, FOTOMAÇ and FOTOSPOR” 18
Göksel BASMACI
GÖNÜLLÜ GÖZETİM ALANI OLARAK YOUTUBE: KATARSİS ÖRNEĞİ / YOUTUBE as a
FIELD of VOLUNTEER OBSERVATION: KATARSIS CASE 20
Uğur ARSLAN
BEDENİNİ SEVMEK: BEDEN OLUMLAMA HAREKETİ ÜZERİNE BİR İNCELEME /
LOVING YOUR BODY: A REVIEW on the BODY POSITIVE MOVEMENT 22
Tülay YAZICI
YENİ MEDYA ARACILIĞIYLA GÖRÜNÜR OLMAK: GÖR BENİ ÖRNEĞİ / BEING VISIBLE
THROUGH NEW MEDIA: SAMPLE of "SEE ME" 24
Selin KİRAZ DEMİR
İNTERNET GAZETELERİNİN HABER YAZIM KURALLARI ÇERÇEVESİNDE ANALİZİ /
ANALYSIS of INTERNET NEWSPAPERS in the FRAME of NEWS WRITING RULES 25
Göksel BASMACI
ÇEVRİMİÇİ KİŞİSEL İTİBAR ve SOSYAL MEDYADA İPTAL KÜLTÜRÜ / ONLINE
PERSONAL REPUTATION and SOCIAL MEDIA CANCEL CULTURE 27
Gül Esra ATALAY, Bahar MURATOĞLU PEHLİVAN
SOSYAL MEDYADA BİR HAK ARAYIŞI OLARAK İFŞA KÜLTÜRÜNÜN GELİŞMESİ /
DEVELOPMENT of DISCLOSURE CULTURE in SOCIAL MEDIA 29
Gülsün BOZKURT
PANDEMİ SONRASINDA GİYİM MARKALARINDA DİJİTAL İLETİŞİM, YENİ MEDYA ve
TÜKETİM ALANINDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK / SUSTAINABILITY in DIGITAL
COMMUNICATION, NEW MEDIA and CONSUMPTION in CLOTHING BRANDS AFTER
the PANDEMIC 31
İpek SUCU
DİJİTAL GÖZETİM ve MAHREMİYET: COVID19 APLİKASYONLARININ
KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ / DIGITAL SURVEILLANCE and PRIVACY: COMPARATIVE
ANALYSIS of COVID19 APPLICATIONS 33
Mehmet Emin BABACAN, Mehmet ULAŞ
SİYASAL İLETİŞİMİN DİJİTAL HALİ: 31 MART SEÇİMLERİNE KATILAN SİYASAL
AKTÖRLERİN INSTAGRAM PAYLAŞIMLARININ İÇERİK ÇÖZÜMLEMESİ / THE DIGITAL
STATE of POLITICAL COMMUNICATION: An ANALYSIS on the INSTAGRAM POSTINGS
of the POLITICAL ACTORS ATTENDING the MARCH 31 ELECTIONS 35
Azime Ayşenur ÇELİMLİ, Mustafa C. SADAKOĞLU
“VATANDAŞLAR TEK TIKLA TRAFİK CEZALARINA İTİRAZ EDEBİLİR”: HANGİ
VATANDAŞ? / “CITIZENS CAN OBJECTION to TRAFFIC TICKETS WITH ONE CLICK”:
WHICH CITIZEN? 37
Nilüfer Pınar KILIÇ
KADINA YÖNELİK ŞİDDET TEMALI DİJİTAL PLATFORM DİZİLERİNDE HUKUK-DIŞI
ADALET ve ÇÖZÜMSÜZLÜK VURGUSU: OLAĞAN ŞÜPHELİLER DİZİSİ ÖRNEĞİ /
EXTRA-LEGALITY and EMPHASIS on ‘NO-SOLUTION’ in VIOLENCE AGAINTS WOMEN
BASED STREAMING SERVICE SERIES: The CASE of USUAL SUSPECTS 39
Nisa YILDIRIM
KADINLARIN AİLE İÇİNDE DİJİTAL ARACILIĞIYLA ÜREME EMEĞİ PERFORMANSI /
WOMEN’S PERFORMANCE of REPRODUCTIVE LABOR THROUGH the DIGITAL WITHIN
the FAMILY 41
Nermin ALKAN
As an EXAMPLE of DIGITAL ERA’S DISEASES “NOMOPHOBIA and PLUGOMANIA’S”
EFFECT on YOUTH PEOPLE / DİJİTAL ÇAĞIN HASTALIKLARINA ÖRNEK OLARAK
“NOMOFOBİ ve PLAGOMANİ”NİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ 43
Nur Emine KOÇ
KADINA ŞİDDET HABERLERİNİN YAPTIRIMSIZLIĞI MEŞRULAŞTIRMASI ÜZERİNE
BİR İNCELEME: ATV, KANAL D, SHOW TV ve STAR TV ÖRNEĞİ / An ANALYSIS on
the LEGITIMATION of VIOLENCE NEWS AGAINST WOMEN: ATV, KANAL D, SHOW TV
and STAR TV EXAMPLES 45
Özlem BARIŞ, İbrahim COŞKUN
YENİ MEDYA BAĞLAMINDA KOLEKTİF HAFIZA: 15 TEMMUZ DARBE GİRİŞİMİ
ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME / NEW MEDIA and COLLECTIVE MEMORY: An
EVALUATION of the ATTEMPTED COUP of 15 JULY 47
Rabia ZAMUR TUNCER
KRİPTO PARA PİYASASINDAKİ “MUSK ETKİSİ” / THE “MUSK EFFECT” IN THE
CRYPTOCURRENCY / 49
Seray BİLİCİ, Arif YILDIRIM
FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİLERİNİN AĞ TARAFSIZLIĞI (NET NEUTRALITY) ve
DİJİTAL EŞİTLİK ALGILARI / NET NEUTRALITY and DIGITAL EQUALITY PERCEPTIONS
of FRENCH PREPARATORY STUDENTS 51
Sercan ALABAY
YENİ MEDYAYA EKONOMİ POLİTİK BİR BAKIŞ: TÜRKİYE’DEKİ “DİJİTAL
DOĞAN” GAZETELERLE GELENEKSEL MEDYA İNTERNET SİTELERİNİN
KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ / POLITICAL ECONOMY PERSPECTIVE on NEW
MEDIA: A COMPARATIVE ANALYSIS of “DIGITAL-BORN” NEWSPAPERS and
TRADITIONAL MEDIA WEBSITES in TURKEY 53
Sevtap DEMİR
LÜKS MARKALARIN TOPLUMSAL CİNSİYET TEMSİLLERİNDE YENİ EĞİLİMLER:
ERKEK MODASINDA FEMİNENLİK / TRENDS in GENDER REPRESENTATIONS of
LUXURY BRANDS: FEMININITY in MEN’S FASHION 55
Sezgi TURFANDA, Eser LEVİ
YENİ MEDYADA BİR TREND: INSTAGRAMLANABİLİRLİK / A TREND in NEW MEDIA:
INSTAGRAMMABLE 57
Sezgin SAVAŞ, Zeynep ÖZCAN
ATIK KAĞIT İŞÇİLERİNİN SOSYAL MEDYADA ÖZ TEMSİLLERİ: COVID-19 SALGINI
SÜRECİNDE @ATIKKAĞIT TWITTER İÇERİKLERİNİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ /
SELF-REPRESENTATION of WASTE PICKERS WORKERS on SOCIAL MEDIA: SEMIOTIC
ANALYSIS of @ATIKKAGIT TWITTER CONTENTS DURING the COVID-19 PANDEMIC 59
Şeyma Esin ERBEN
EK / APPENDIX:
Konferans Afişleri (Türkçe/İngilizce) / Conference Posters (Turkish/English) 61 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.ispartofseries | İGÜ Yayınları;90 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Yeni Medya | en_US |
dc.subject | Dijital Eşitsizlik | en_US |
dc.subject | New Media | en_US |
dc.subject | Digital Inequality | en_US |
dc.subject | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Istanbul Gelisim University | en_US |
dc.title | V. Uluslararası Yeni Medya Konferansı: Dijital Eşitsizlik (2-3 Aralık 2021, Çevrimiçi): Özler | en_US |
dc.title.alternative | 5th International New Media Conference: Digital Inequality (2-3 December 2021, Online): Abstracts | en_US |
dc.type | book | en_US |
dc.description.version | 1 | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Kitap - Uluslararası | en_US |