dc.contributor.author | Özkavcı, Emel | |
dc.date.accessioned | 2022-02-15T12:42:36Z | |
dc.date.available | 2022-02-15T12:42:36Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3406 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Yönetimi Bilim Dalı
Konu:Sağlık Kurumları Yönetimi = Health Care Management
Dizin:Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri = Mouth and Dental Healthcare Centers ; Sağlık hizmetleri pazarlaması = Marketing of health services ; Sosyal medya = Social media ; Web = Web | en_US |
dc.description.abstract | Bilgiye erişimin ve paylaşımın kolaylaştığı 21.yüzyılda insanlar her türlü
ihtiyacına cevap bulabiliyor. Bu ihtiyaçlardan en önemlisi şüphesiz sağlıktır. İnsanlar
artık sağlıkla ilgili her türlü bilgiye dijital kanallar sayesinde erişebiliyor. Dolayısıyla
artık dengeler değişmiş durumdadır. Artan rekabet ortamı, hastaların daha bilinçli
olması, değişen hasta-doktor ilişkisi, hasta memnuniyet düzeylerinin azalması sağlık
hizmetlerinde pazarlama kavramının önemini ortaya koymaktadır.
Ağız ve diş sağlığı merkezleri ve burada sunulan hizmetler sağlık hizmetlerinin
önemli bir parçasıdır. Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde, özellikle 21.yüzyılda yükselen
trend dijital pazarlama önem kazanmıştır. Geleneksel pazarlama kavramı yerini dijital
pazarlamaya bırakmış durumdadır.TV, radyo, dergi gibi kullanılan görsel ve işitsel
araçlar yetersiz kalmakta, internet, mobil uygulamalar ve diğer interaktif kaynaklarla
desteklenmektedir. Yeni nesil teknolojiler kullanılarak daha önce yapılmamış şeyleri
yaparak artan rekabet ortamında sayıları çok fazla olan özel muayenehanelerin ve diş
kliniklerinin var olabilmenin yollarını bulmaları gerekmektedir. Dijital pazarlama
özellikle yaşadığımız bu pandemi döneminde daha da hız kazanmıştır. Sosyal
ortamlarımız bile piyasaya dönüşmüş durumdadır. İşte tam da buradan yola çıkarak
özel muayenehaneler ve özel diş hastanelerinde yapılacak dijital pazarlama süreçleri
,web sitesi, mobil uygulamalar, sosyal medya ve bunun hastalar üzerindeki etkisi
araştırma konumuzu belirlemiştir. Derinlemesine görüşme yöntemiyle İstanbul’un
farklı ilçelerinde şubesi olan bir özel diş klinikleri ve özel muayenehaneler (diş
hekimi) ile görüşme yapılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In the 21st Century, where the access to and sharing of information got easier,
people are able to find an answer to all their needs. No doubt, one of the most
important needs is health. Thanks to digital channels, people are now able to reach all
kinds of information about health. Hence the balance from here on has changed. The
soaring competitive environment, the more informed patients, the change in patientdoctor relationship, the decrease of patient satisfaction levels, reveal the importance
of the marketing concept in healthcare services.
Oral and dental health Centers and the care offered, constitute a big chunk of
healthcare services. Marketing, especially the growing trend of digital marketing in
the 21st
century, has gained importance for oral and dental healthcare services. The
concept of conventional marketing has been replaced by digital marketing. Visual and
auditory media such as TV, radio and magazines have become insufficient, and are
supported by internet, mobile applications and other interactive means. Innumerable
private surgeries and dental clinics have to find a way to survive in this competitive
environment, doing things first time using new generation technologies. Digital
marketing has gained velocity during this period of pandemic. Even our social
environments have turned into a market. With this in view, the digital marketing
processes, web sites, mobile and social media applications for private surgeries and
private dental hospitals and their effects on patients have defined the scope of our
research. Interviews were made with Private dental clinics and private
practices(dentists), which have branches in different districts of Istanbul, using indepth interview method. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Dijital pazarlama | en_US |
dc.subject | Ağız ve diş sağlığı merkezleri | en_US |
dc.subject | Sağlık hizmetlerinde pazarlama | en_US |
dc.subject | Digital marketing | en_US |
dc.subject | Oral and dental health centers | en_US |
dc.subject | Marketing in healthcare services | en_US |
dc.title | Dijital dönüşüm çağında İstanbul'da bulunan özel ağız ve diş sağlığı merkezlerinde dijital pazarlama kullanımı | en_US |
dc.title.alternative | The use of digital marketing in private oral and dental health centers in İstanbul in the age of transformation | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |