dc.contributor.author | Canatan, Efsun | |
dc.date.accessioned | 2022-01-31T08:41:02Z | |
dc.date.available | 2022-01-31T08:41:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3358 | |
dc.description | Danışman: PROF. DR. NAİL ÖZTAŞ
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration
Dizin: | en_US |
dc.description.abstract | 1950'lerden sonra dünyada gelişen teknoloji ve globalleşen dünyanın etkisiyle üniversite eğitimi ve üniversitelere olan talep artmıştır. Ancak yeni açılan üniversiteler sayısal olarak talebi karşılasa da işverenlerin, mezunların ve toplumun beklentileri yönünden farklılık göstermektedir. Bir grup araştırmacı düzenlemiş oldukları anketlerle öğrencilerin üniversitelere karşı olan beklentilerini ölçmüşlerdir. Sonrasında bu beklentileri karşılamak için yapılması gereken çözümleri ortaya koymuşlardır. Bu araştırmacıların oluşturdukları gruplara akreditasyon kuruluşu denmiştir. Birçok ülkede bu kuruluşlar devlet eliyle üniversitelerdeki kalitenin standardizasyonu için kurulmuş ve denetimlere başlamıştır. Günümüzde birçok üniversite denetimlerine gönüllü olarak katılmak istemektedir. Türkiye'de Yükseköğretim Kalite Kurulu kurularak (2015) üniversitelerden her yıl Kurum İç Değerlendirme Raporu adı altında kalite ile ilgili bilgilerini sundukları bir rapor talep etmeye başlanmıştır. 2017 yılında alanlarında uzman akademisyenler ve birer öğrenci üyeyle birlikte üniversite denetimlerine başlanmıştır. Bu araştırmada Yükseköğretim Kalite Kurulu'nun yapmış olduğu denetimler sonrasında üniversitelerin kaliteyle alakalı verilerinde yaşanan değişimler incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda verilerdeki eksiklikler ve önemli yanlarını belirtmek hedeflenmektedir. Yükseköğretim Kalite Kurulu'nun denetimlerinin üniversitelerdeki kalite gelişimi açısından rolü ve Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarının kalite gelişimleri değerlendirmeler yapılacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | After the 1950's, as in every subject in the world, the demand for university education and universities has increased with the effect of developing technology and globalizing the world. However, although the newly opened universities met expectations in terms of numbers, they could not meet expectations as a feature. Universities sought to get out of this competitive race. For this reason, a group of researchers measured the expectations of students towards universities with the questionnaires they organized. Afterwards, they came up with the solutions to be done to meet these expectations. The groups formed by these researchers are called accreditation institutions. In many countries, at first, these institutions were established by the state for the standardization of quality in universities and started audits. However, in order to prove their quality over time, universities have been audited and obtained their quality certificates and showed their quality. In Turkey by establishing the Higher Education Quality Council (2015) offers information about the quality of the institution under the name Internal Evaluation Report each year from universities began to demand a report. In 2017, university ¬¬-audits started with academicians who are experts in their fields and one student member. In this research, after the inspections carried out by Higher Education Quality Board, changes in university data related to quality will be examined. Deficiencies and their importance in this data will be determined. In short, the role of the inspections of the Higher Education Quality Board in terms of quality development in universities will be evaluated. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | İç değerlendirme | en_US |
dc.subject | Üniversite | en_US |
dc.subject | Geri Bildirim | en_US |
dc.subject | YÖK | en_US |
dc.subject | Kalite Kurulu | en_US |
dc.subject | Yüksek Öğretim | en_US |
dc.subject | Kalite | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Denetim | en_US |
dc.subject | TKY | en_US |
dc.subject | Yönetim | en_US |
dc.subject | Akreditasyon | en_US |
dc.subject | Self Evaluation | en_US |
dc.subject | University | en_US |
dc.subject | Feedback | en_US |
dc.subject | YOK | en_US |
dc.subject | Quality Board | en_US |
dc.subject | Higher Education | en_US |
dc.subject | Quality | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Inspection | en_US |
dc.subject | TQM | en_US |
dc.subject | Management | en_US |
dc.subject | Accreditation | en_US |
dc.title | Yükseköğretim Kalite Kurulu: Kurum gösterge raporları analizi | en_US |
dc.title.alternative | Higher Education Board: Institution indicator reports analysis | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.institutionauthor | Canatan, Efsun | |